Eurocash uruchamia 3. edycję studiów na SGH

Akademia Umiejętności Eurocash wraz ze Szkołą Główną Handlową uruchomią już 3. edycję studiów podyplomowych "Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym". Studia dedykowane są niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym sklepy detaliczne.

Na zdjęciu: Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash

Jak podaje Eurocash sklepy prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców stanowią ponad 40% całego rynku detalicznego w Polsce. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak ciągłego śledzenia trendów i zmian rynkowych przez właścicieli i ich sukcesorów, aby byli w stanie na bieżąco dostosowywać swoje sklepy do zmieniających się potrzeb klientów. Konsumenci oczekują świeżych produktów wysokiej jakości, dostępu do nowoczesnych usług i profesjonalnej obsługi.

– Prowadzenie sklepu detalicznego to nic innego jak zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem. W dodatku na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, który w szybkim tempie zmienia się pod wpływem technologii, jak również wymaga dostosowania do zróżnicowanych potrzeb konsumentów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash.

Jej zdaniem niezależny przedsiębiorca, który prowadzi sklep, potrzebuje wiedzy i znajomości nowoczesnych narzędzi, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sukces swojemu biznesowi.

- W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców i w związku z niezmiennie wysokim poziomem zainteresowania taką formą dokształcania, zdecydowaliśmy się uruchomić kolejną, trzecią już edycję studiów na SGH – tłumaczy Wrzecionowska-Dzierba.

Program studiów, poza zagadnieniami związanymi z zarządzaniem, obejmuje moduły dotyczące analizy doświadczeń zakupowych klientów, trendów konsumenckich i psychologii klienta. Ważnym tematem 3. edycji studiów będzie również sukcesja – podczas specjalnego bloku zajęć uczestnicy będą mogli zapoznać się z najważniejszymi wyzwaniami związanymi z tym procesem i jego aspektami prawnymi czy finansowymi.

W dwóch pierwszych edycjach studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz w kursach „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” (alternatywa dla osób nieposiadających wyższego wykształcenia) udział wzięło ponad 140 osób: właścicieli, przyszłych sukcesorów i pracowników sklepów franczyzowych oraz partnerskich zrzeszonych w Grupie Eurocash.

W roku akademickim 2019/2020 na studia w Szkole Głównej Handlowej przyjętych zostanie kolejnych 45 słuchaczy. Kandydaci mają czas na zgłoszenie swojego udziału do końca maja. Studia rozpoczną się 11 października i zakończą się w czerwcu 2020 r. obroną pracy dyplomowej. Praca dyplomowa zakłada napisanie biznes planu, który uczestnik będzie miał możliwość wcielić w życie we własnym biznesie, biorąc pod uwagę rekomendacje przekazane przez promotora i recenzenta. Absolwenci odbiorą swoje dyplomy we wrześniu 2020 r.

– Studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym prowadzone przez SGH we współpracy z Akademią Umiejętności są wyjątkowe na skalę ogólnopolską z dwóch powodów – podkreśla dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów podyplomowych, specjalizująca się w tematyce franczyzy.

Po pierwsze – wymienia Ziółkowska - z dużą starannością dobierani są wykładowcy: kadra studiów to wybitni eksperci, specjaliści i rynkowi praktycy z różnych środowisk. W tym roku znaleźli się w tym gronie m.in. prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek, wicedyrektor Instytutu Zarządzania SGH; dr hab. Wioletta Mierzejewska z Katedry Zarządzania Strategicznego SGH; dr hab. Krzysztof Walczak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; dr Joanna Żukowska z Instytutu Przedsiębiorstwa SGH; prof. dr hab. Rafał Kasprzak i prof. dr hab. Bogdan Mróz z Instytutu Zarządzania SGH czy prof. dr hab. Henryk Mruk z Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu.

- Po drugie, kierunek studiów został uruchomiony w ścisłej współpracy pomiędzy publiczną szkołą wyższą, a podmiotem prywatnym zrzeszającym największą liczbę sieci franczyzowych, czyli Grupą Eurocash, w odpowiedzi na potrzeby współczesnej gospodarki. Taka współpraca publiczno-prywatna jest wyjątkowa dla świata polskiej nauki – dodaje dr Ziółkowska.

Grupa Eurocash to firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce program edukacyjno-szkoleniowy wspierający sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (abc, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum). Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.

 

Katarzyna Pierzchała 2693 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }