Asystent Google jest już w dwóch sieciach

Dwóch dystrybutorów elektroniki użytkowej w Polsce - sieci MediaMarkt i Media Expert - uruchomiło niemal równocześnie wirtualnego asystenta, który ułatwia wyszukiwanie sklepów sieci, informacji o produktach czy o procesie zakupowym.

Od 8 maja za pośrednictwem Asystenta Google można sprawdzić status zamówienia dokonanego w sieci Media Expert, przejrzeć aktualne promocje czy uzyskać kontakt z infolinią. Jak zapowiada operator, usługa ma być konsekwentnie rozwijana i wkrótce może ułatwiać realizację zakupów wyłącznie poprzez komendy głosowe.

Dotychczasowe rozwiązania w Media Expert, obejmujące formułę omnichannel, a także możliwość prezentacji produktów online przez konsultanta wyposażonego w kamerkę internetową, to tylko kilka z rozwiązań, które mają na celu zapewnienie komfortu zakupów. Teraz katalog narzędzi sprzedażowych wzmocniła możliwość skorzystania z Asystenta Google. Wystarczy użyć odpowiednich komend głosowych.

Zaczyna się od komendy „OKEY Google”, by uruchomić aplikację, a następnie trzeba wydać polecenie „Porozmawiaj z Media Expert”. Usługa automatycznie przenosi użytkownika do kanału sieci. Od tego momentu, można wydając polecenia głosowe, sprawdzić status zamówienia i obejrzeć aktualne promocje. Wybór odpowiednich słów ułatwiają podpowiedzi, wyświetlane na urządzeniu mobilnym. Są wśród nich komendy: „sprawdź status zamówienia”, „pokaż ofertę” czy „numer Infolinii”.

- Proces wykorzystanie Asystenta Google w zakupach czy przeglądaniu oferty jest w początkowej fazie, ale deklaruję, że będziemy konsekwentnie pracować nad rozwojem tej usługi - zapewnia Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert. - Chcemy wdrażać rozwiązania, które zapewnią naszym klientom komfort i szybkość obsługi. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań to dla nas również okazja do technologicznego inspirowania naszych rodaków i zachęcania ich do eksperymentowania z innowacjami – dodaje.

Dzień później o wdrożeniu Asystenta Google poinformowała sieć MediaMarkt. - W wyniku postępującej digitalizacji życia zmienia się nie tylko sposób codziennej komunikacji, ale również zawierania transakcji – mówi Paweł Kuźma, e-commerce director MediaMarktSaturn Polska. - Jako lider innowacji na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej chętnie sięgamy po nowoczesne technologie, żeby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Dzięki głosowemu Asystentowi Google będziemy stale dostępni dla naszych klientów, a tym samym usprawnimy cały proces zakupowy - podkreśla.

W trwającej obecnie pierwszej fazie wdrożenia w MediaMarkt, Asystent przeszukuje wyłącznie asortyment z kategorii smartfony, jednak potrafi również odpowiedzieć na proste pytania dotyczące procesu zakupowego, np.: Gdzie jest najbliższy sklep? Kiedy mogę spodziewać się dostawy? Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy? Zgubiłem paragon, gdzie dostanę duplikat?

Jak zapewnia operator, sieć MediaMarkt będzie rozszerzała zakres wsparcia klientów przez inteligentnego Asystenta. W kolejnym etapie planowane jest uruchomienie funkcji sprawdzenia statusu zamówienia, przeszukiwania kolejnych kategorii produktowych i odpowiedzi na szerszy zakres pytań klientów.

Przypomnijmy. Od 4 kwietnia br. użytkownicy Asystenta Google'a mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość voice commerce w Polsce to FlixBus i Pyszne.pl.

Asystent Google'a to funkcjonalność wprowadzona na polski rynek w styczniu 2019 r. Polega ona na wydawaniu poleceń wyszukiwarce nie za pomocą wpisywania haseł-kluczy w okienku ekranu, lecz przy pomocy poleceń głosowych. To rozwiązanie uzupełniać ma e-commerce czy m-commerce, a nie je zastępować.

Asystent Google'a pomaga w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie dnia, także w takich chwilach, jak jazda samochodem, rowerem, jogging, robienie zakupów, gotowanie, zwiedzanie czy w jakiejkolwiek innej okoliczności, gdy ręce są zajęte, a uwaga skupiona na czymś innym.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony firmy partnera jest zminimalizowany.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 2801 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }