Jantoń rozbudowuje portfolio polskich win

8 maja w Dobroniu firma podpisała umowę na wyłączność z polską Winnicą Bagieniec.

Dzięki tej współpracy spółka rozbuduje portfolio polskich win i zapewni ich całoroczną dostępność na rynku HoReCa w kraju. To także kolejny krok w realizacji długofalowej strategii zdobycia pozycji lidera rynku.

Podpisania umowy dokonali: Jakub Nowak, prezes zarządu Jantoń oraz Jarosław Mazurek – właściciel Winnicy Bagieniec (na zdjęciu).

- Jestem przekonany, że nasza współpraca z Winnicą Bagieniec przyczyni się do rozpropagowania rodzimych win w restauracjach w całym kraju. Wśród trunków z polskich winnic znaleźć można zarówno te, które są w stanie konkurować z dobrej klasy winami europejskimi, jak i te, które wciąż wymagają dopracowania. My szukaliśmy partnera, dzięki któremu będziemy mogli dostarczać na rynek polskie wina wysokiej jakości - mówi Jakub Nowak, prezes zarządu firmy Jantoń.

Jego zdaniem Winnica Bagieniec doskonale odpowiada na potrzeby firmy Jantoń. Wina tworzą bowiem enolodzy, którzy dodatkowo korzystają ze wsparcia i doświadczeń zagranicznych ekspertów, dzięki czemu śmiało mogą one konkurować z winami europejskimi.

- Jeden z największych w Polsce wolumenów produkcji oferowany przez Winnicę pozwoli nam z kolei zapewnić całoroczną dostępność polskich win na rynku HoReCa – dodaje Jakub Nowak.

Spółka Jantoń we wrześniu ubiegłego roku rozpoczęła proces konsolidacji rynku, który pozwoli jej objąć pozycję lidera w kategorii win gronowych w Polsce. We wrześniu firma przejęła działalność operacyjną spółki Wino Makłowicz, a w marcu – w ramach projektu prowadzonego z Robertem i Mikołajem Makłowiczami – podpisała umowę na wyłączność dystrybucji win dla HoReCa z Winnicą Miłosz. Firma przejęła także na początku roku spółkę Platinum Wines, jednego z kluczowych polskich importerów i dystrybutorów win gronowych. Umowa z Winnicą Bagieniec jest kolejnym krokiem w ramach konsolidacji rynku, której podjęła się firma.

Zdaniem Jakuba Nowaka rynek HoReCa, obejmujący również ofertę win, skokowo rośnie, co wynika ze wzrostu dochodów Polaków.

– My ten rozwój przewidzieliśmy dużo wcześniej i starannie się do niego przygotowaliśmy. W naszej strategii założyliśmy akwizycję najbardziej obiecujących na rynku podmiotów. Równolegle znacząco rozbudowaliśmy struktury wewnątrz firmy do obsługi rynku HoReCa. Jesteśmy przygotowani, aby zapewnić ogólnopolską i kompleksową obsługę tego kanału poprzez oferowanie produktów takich jak: wina grzane, cydry czy wina gronowe z całego świata oraz całoroczną dostępność polskich win w restauracjach na terenie całego kraju podkreśla Jakub Nowak.

Joanna Hamdan 9049 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }