Frisco.pl sprzedało 9 mln produktów w 4 miesiące

Internetowy supermarket Frisco.pl, wspólna inwestycja funduszu MCI.TechVentures oraz Eurocashu, w pierwszych czterech miesiącach br. sprzedał 9 mln produktów, przekraczając 10,5 mln zł sprzedaży miesięcznej.

– To bardzo satysfakcjonujący wynik, który pozwala nam zakładać dalsze stabilne wzrosty – mówi Grzegorz Bielecki, p.o. prezesa Frisco.pl. - Jest to kolejny krok w stronę ekspansji marki. Obecnie wszystko przebiega zgodnie z założeniami, jakie ustanowiliśmy na rok bieżący - podkreśla.

Wyjaśnia, że na wzrost sprzedaży znaczący wpływ ma wprowadzona przez spółkę nowa odsłona e-sklepu, w której zastosowano rozwiązania UX [tzw. user experience to obszar związany z doświadczeniami użytkowników korzystających z wybranego narzędzia - przyp. red.]. Ponadto Frisco.pl zdecydowało się na zintegrowanie sklepu online z portalami dietetycznymi takimi jak BeDiet.pl (strona Ewy Chodakowskiej), Vitalia.pl oraz Qczaj.pl. Dzięki wprowadzeniu tej innowacji, klienci za pomocą jednego kliknięcia mogą dodać do swoich koszyków wszystkie potrzebne produkty do przygotowania dietetycznych posiłków. Funkcjonalność ta jest odpowiedzią na coraz bardziej popularne diety pudełkowe i zdrowe odżywianie się.

Frisco.pl obsługuje 40% warszawskiego rynku e-grocery. W 2018 r. zrealizowało sprzedaż na poziomie ok. 100 mln zł. Wynik ten uplasował spółkę na pozycji lidera w Polsce. Co istotne, warszawski rynek skupia blisko 50% całej sprzedaży e-grocery w kraju. MCI szacuje, że w 2018 r. ta kategoria w Warszawie urosła wartościowo o 14%.

– Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek i wyznaczamy na nim trendy. Przygotowujemy się do przeprowadzki do nowego magazynu, co pozwoli nam utrzymać tempo wzrostu, przyśpieszyć operacje i ograniczyć jednostkowe koszty – komentuje Grzegorz Bielecki.

Frisco.pl działa na rynku od ponad 10 lat. Ostatnio firma informowała, że w ramach ochrony środowiska do końca 2020 r. zrezygnuje z tacek dla wybranych produktów i zwrotnych opakowań zbiorczych, a także zmniejszy liczbę siatek przypadających na każde zakupy, zwiększy udział toreb papierowych oraz zamówień zero waste. Ponadto Frisco.pl, jako pierwszy e-supermarket w Polsce, całkowicie wycofał jajka z chowu klatkowego ze swojej oferty.

 

Katarzyna Pierzchała 2693 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }