Powstaje kolejna sortownia InPostu

InPost i MLP Group podpisały umowę na wynajem powierzchni w parku logistycznym MLP Poznań West. Obiekt typu cross-dock o powierzchni 8,5 tys. mkw., realizowany w systemie built-to-suit, będzie oddany do użytku w trzecim kwartale br.

Liczba paczkomatów InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

- Bez wątpienia na decyzję firmy InPost wpłynęła dogodna lokalizacja parku MLP Poznań West. Nasze centrum logistyczne znajduje się w pobliżu drogi S11, autostrady A2 i w bardzo bliskiej odległości od lotniska – uważa Jakub Kaczorek, leasing manager MLP Group.

Dodaje, że kolejnym atutem jest realizacja projektu w formie BTS-u, w pełni uwzględniającego specyficzne wymagania klienta. Budynek magazynowy typu cross-dock ma umożliwić sprawny przeładunek, segregację i kompletowanie przesyłek.

- W związku z dynamicznym rozwojem sieci paczkomatów oraz usług kurierskich, podjęliśmy decyzję o wynajmie nowych powierzchni, które pozwolą nam jeszcze szybciej obsłużyć rosnące wolumeny przesyłek dystrybuowanych przez InPost – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes InPost. - Poznań jest kolejnym krokiem w realizacji naszych założeń. Nowa powierzchnia parku MLP Poznań West będzie miała istotny wpływ na bezpieczeństwo operacyjne naszej firmy, zwiększy wydajność naszych placówek w województwie wielkopolskim – wymienia.

W transakcji InPost reprezentowała firma doradcza Cresa.

Paczkomaty InPost są najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych według raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 zł w mniejszych i 9 zł w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem. Ponadto InPost w ramach współpracy z Zebra Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Umożliwiają one szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.

InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 r. 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost dostarczył w 2018 r. ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez kuriera InPost o 45,5%.

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost podjęły decyzję o inwestycji nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

W 2018 r. InPost zrealizował ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku; 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów r/r; 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost; w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów przekroczyły 92%.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2749 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }