SwipBox nawiązał współpracę z Pocztą Polską

Automaty o odbioru przesyłek firmy SwipBox staną wkrótce w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka. Pierwsze z dwustu planowanych automatów pojawią się jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca III kwartału br.

Automaty SwipBox najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu.

– Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku e-commerce, który jest kluczowy dla gospodarki. dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych – tłumaczy Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 r. Obecnie wynoszą one już prawie 1 mld zł rocznie.

Lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych oraz platform sprzedażowych. Sieć sklepów Biedronka, podkreśla Poczta Polska, wpisuje się w te założenia, jako jedno z najchętniej wybieranych miejsc zakupów spożywczych Polaków.

- Każdego dnia ok. 4 mln osób robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Ustawienie maszyn paczkowych w środku naszych placówek to kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą połączyć dzięki temu codzienne zakupy z odbiorem paczki – tłumaczy Michał Szlęzak, zarządzający pionem nieruchomości w sieci Biedronka.

Automaty umiejscowione będą wewnątrz sklepów Biedronka, a tym samym paczkę będzie można odebrać w godzinach ich otwarcia. Natomiast maszyny umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych dostępne będą dla klientów 24 godziny na dobę.

Nawiązanie współpracy Poczty Polskiej ze SwipBox Polska jest początkiem zmian na polskim rynku usług kurierskich i propozycją alternatywną do obecnie funkcjonujących rozwiązań.

– Istotnym celem naszej działalności jest zwiększenie konkurencyjności współpracujących z nami partnerów biznesowych. SwipBox dostarcza nie tylko automaty do odbioru przesyłek, ale jest także autorem oprogramowania, które pozwala na sprawne zarządzanie siecią tych urządzeń. Tym bardziej cieszymy się z możliwości współpracy z Pocztą Polską, która stawia na nowoczesne rozwiązania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska. O firmie SwipBox pisaliśmy również m.in. tutaj.

Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Szczegóły tutaj

Ilona Mrozowska 4593 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.