Aldi rośnie dwa razy szybciej niż rywale

W ciągu 12 tygodni zakończonych 21 kwietnia niemiecka sieć w Irlandii zwiększyła sprzedaż rok do roku o niemal 12%.

11,9% to zarówno tempo, w jakim we wspomnianym okresie wzrosły obroty Aldiego w ujęciu rocznym, jak i udział, jaki udało się tej sieci osiągnąć w irlandzkim rynku. Takie wnioski płyną z najnowszego badania Kantar Worldpanel. Dało to sieci Aldi czwarte miejsce i pozwoliło wysforować się przed swojego odwiecznego konkurenta Lidla.

Liderem rynku jest sieć Dunnes z 22,2-proc. udziałem (wzrost o 6,1% rok do roku), a zaraz za nią plasuje się Tesco (21,8-proc. udział, wzrost o 2,8%). Podium uzupełnia SuperValu, do którego należy 21,4% rynku, a który zwiększył sprzedaż o 0,6%. Lidl po wzroście o 5,7% wylądował na piątej pozycji z 11,5-proc. udziałem w rynku.

– Wzrost o 18% w regionach Connacht i Ulsteru to największy skok sprzedaży odnotowany kiedykolwiek przez jakiegokolwiek detalistę w dowolnym regionie – podkreśla Douglas Faughnan, dyrektor ds. badań konsumenckich w Kantarze. – Natomiast w prowincjach południowych rekordzistą okazał się Lidl, który w prowincji Munster odnotował 13-proc. wzrost – dodaje.

Dunnes zachował swoją pozycję lidera dzięki zwrotowi w stronę większej liczby produktów premium oraz współpracy ze specjalistycznymi dostawcami, takimi jak producent mięsa i wędlin James Whelan czy dostawca serów Sheridans Cheesemongers. Średni koszyk w tej sieci zwiększył się o 1,9%, co przełożyło się na sprzedaż wyższą o 10 mln euro.

W samym tylko przedświątecznym tygodniu Irlandczycy wydali 208,2 mln euro, a w ciągu omawianych 12 tygodni wydatki wzrosły rok do roku ogółem o 4,1%.

– Liczba wizyt klientów w sklepach największych sieci wzrosła o 1,3%, co dało dodatkowe 28,7 mln euro – mówi Douglas Faughnan. – Na same wielkanocne jajka konsumenci wydali 44 mln euro, a jagnięcina, tradycyjnie spożywana w czasie świąt, przyniosła detalistom 29 mln euro – wylicza.

Magdalena Weiss 2100 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }