Tesco rezygnuje z jednorazówek w Bistro

Do połowy maja ze wszystkich restauracji samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach Tesco znikną jednorazowe sztućce i talerze. Zastąpią je naczynia wielokrotnego użytku.

Rezygnacja z naczyń jednorazowego użytku to oszczędność rzędu 4,5 mln talerzy papierowych, które w ubiegłym roku zostały zużyte w restauracjach Bistro w Polsce. Klienci w ubiegłym roku podczas wizyty w restauracji wykorzystali również 9,5 mln plastikowych sztućców oraz ponad 500 tys. kubków papierowych. Aby zredukować liczbę używanych przez klientów „jednorazówek”, Tesco chce zastąpić tego typu produkty zamiennikami przyjaznymi środowisku. Już wkrótce we wszystkich restauracjach będzie można spożywać posiłki korzystając z nowej zastawy; do oferty wprowadzone zostaną metalowe sztućce oraz porcelanowe kubki i talerze. Z restauracji znikną również kosze, dzięki czemu Tesco ograniczy skalę produkcji odpadów do minimum.

– Wiemy jak ważna dla klientów jest wygoda i komfort, dlatego też chcemy, aby zmiany były pozytywne zarówno dla nich, jak i dla środowiska naturalnego. Przeprowadziliśmy już pilotaż w dwóch punktach Bistro w Tarnowskich Górach oraz Zielonej Górze, który został bardzo pozytywnie odebrany. Teraz czas na pozostałe restauracje. Cieszymy się, że już wkrótce we wszystkich Bistro zobaczymy tą przyjazną dla środowiska zmianę – mówi Paweł Łacny, kierownik operacyjny ds. Bistro.

To kolejny krok w drodze do zmniejszenia negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Na początku tego roku Tesco zobowiązało się, że do 2020 r. usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Firma chce również ograniczyć skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco ma w Polsce 39 restauracji samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach oraz na pasażach handlowych Tesco. Restauracje oferują potrawy dostępne w ofercie na wagę, napoje oraz desery. Z oferty sieci restauracji korzysta średnio kilkanaście tysięcy klientów Tesco dziennie. W ubiegłym roku kupili oni w Bistro około 3,8 mln posiłków.

Przypomnijmy, że Unia Europejska chce zakazać od 2021 r. wprowadzania na rynek niektórych plastikowych jednorazówek, takich jak plastikowe sztućce (noże, łyżki, widelce), słomki, mieszadełka, patyczki do balonów, patyczki higieniczne. Chce też zakazać styropianowych kubeczków. Dlatego wiele firm już zawczasu rezygnuje z tych produktów. Do tej pory wycofanie plastiku z produktów pod markami własnymi ogłosiły już m.in. Carrefour, Biedronka, Lidl czy Ikea, a także producenci, tacy jak Procter and Gamble czy Nestlé, z których pierwszy deklaruje zmniejszenie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów do prania i płukania o 30%, a drugi chce w tym czasie przejść w 100% na opakowania z plastiku nadającego się do recyklingu.

Magdalena Weiss 2063 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }