Mastercard walczy z "szyldozą" i potykaczami

W ramach drugiej edycji inicjatywy Dobry Znak, internauci z całej Polski mogą głosować na jedno z sześciu miast, w którym przeprowadzona zostanie renowacja szyldów oraz witryn placówek handlowych i usługowych.

Po sukcesie zeszłorocznej akcji Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy Dobry Znak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast.

Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych/usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką przyciągały klientów. Z kolei okoliczni mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze środowisko do życia w mieście, dzięki podniesionym walorom estetycznym otoczenia.

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u: Dobry Znak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

- W Mastercard od lat pomagamy przedsiębiorcom unowocześnić ich biznes, głównie w zakresie technologii płatniczych. Akcją Dobry Znak ułatwiamy im odpowiedzieć na nowo pojawiające się oczekiwania miast i ich mieszkańców, tym razem dotyczącym estetyki w przestrzeni publicznej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. – Dodatkowo biorący udział w inicjatywie przedsiębiorcy, którzy nie oferowali do tej pory płatności bezgotówkowych, mogą bezpłatnie zainstalować terminal płatniczy dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa – dodaje.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych chorób przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.

Uruchomienie inicjatywy Dobry Znak w 2018 r. spotkało się z pozytywnym odbiorem wśród przedsiębiorców i konsumentów. W ramach jej inauguracji została przeprowadzona m.in. rewolucja na ul. Puławskiej w Warszawie – sześć lokali usługowych otrzymało nowe szyldy. Kampania została też wyróżniona najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum, a także zdobyła siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards. Tym samym kampania z Polski znalazła się w pierwszej trójce najbardziej nagrodzonych reklam festiwalu.

Katarzyna Pierzchała 2677 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }