Zalando rozszerza bazę odbioru paczek

Od dziś funkcjonuje ponad 5 tys. punktów stacjonarnych umożliwiających odbiór zamówień z Zalando, również z opcją płatności "za pobraniem". Tak zwane Pick Up Points zlokalizowane są w wybranych sklepach sieci Żabka i Freshmarket.

Zalando, platforma modowo-lifestyle’owa, udostępnia bazę ponad 5 tys. punktów odbioru przesyłek, tzw. Pick Up Points, należących do sieci DHL Parcel. Od 6 maja w wybranych lokalizacjach sieci usługowych Żabka i Freshmarket użytkownicy platformy będą mogli odbierać swoje zamówienia z Zalando. W punktach dostępna będzie płatność gotówką i kartą, a paczki będą czekały na odbiorców przez siedem dni od daty ich doręczenia.

Polscy konsumenci pokazali już, że chętnie korzystają z tej metody dostawy. Od wiosny 2018 r. klienci Zalando mogą dokonywać zwrotów produktów zamówionych na platformie w całej sieci 6,5 tys. punktów partnerskich DHL Parcel. Widząc rosnące zainteresowanie placówkami Drop off Points firma zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty w Polsce również punktów Pick Up Points, dających także możliwość odbierania przesyłek.

Zdaniem zarządzających Zalando punkty odbioru to zdecydowanie bardzo rozwojowy rynek. - Rosnąca liczba użytkowników i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek dla dalszych inwestycji - mówi Maciej Dudek, kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcel.

Podkreśla, że rok do roku liczba przesyłek obsługiwanych w naszych punktach rośnie ponad 6-krotnie. Jak prognozują specjaliści z firm consultingowych sprzedaż w sieci osiągnie niedługo 10% wartości całego handlu detalicznego w naszym kraju.

- To boom, którego nie da się zatrzymać, a punkty partnerskie to opcja, która dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów w ramach tzw. ostatniej mili - uważa Maciej Dudek.

Dodaje, że rozwiązanie to pozwoli klientom na odebranie zakupionych produktów w dogodnym dla siebie miejscu i czasie, na przykład w drodze do pracy lub domu. System działania Pick Up Points jest prosty i intuicyjny: wystarczy wybrać najbliższy punkt odbioru podczas finalizowania zakupu na stronie, a następnie, po otrzymaniu powiadomienia mailowego o przybyciu paczki, odebrać ją w danej lokalizacji. Klient otrzymuje w wiadomości dedykowany kod PIN, za podaniem którego ekspedient wydaje przesyłkę.

- Maksymalne ułatwianie ścieżki zakupowej klienta, od złożenia zamówienia na stronie i płatność, po szybką i wygodną dostawę, jest kluczowym wyznacznikiem strategii Zalando – podkreśla Dawid Pożoga, marketing lead na Polskę w Zalando SE. - Poszerzenie zakresu usług dostawczych to zaś kolejny krok w dostosowaniu oferty Zalando do polskiego rynku. Stale obserwujemy rynek, badamy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy nasze rozwiązania niemal w każdym aspekcie działalności platformy - mówi Dawid Pożoga.

Firma stale udoskonala proces dostarczania paczek wprowadzając na poszczególne rynki dodatkowe usługi w tym obszarze, jak np. Same Day Delivery czyli dostawa w dniu złożenia zamówienia. Zalando testuje również w wybranych lokalizacjach niekonwencjonalne sposoby dostaw - na przykład doręczanie zamówień do wnętrza domu klienta z użyciem technologii inteligentnego zamka w Belgii.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2686 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }