Outlety ze wzrostem sprzedaży

I to pomimo negatywnego wpływu ograniczeń handlu w niedzielę.

I kwartał 2019 r. wszystkie outlety firmy zarządzającej centrami Designer Outlet zakończyły ze wzrostem sprzedaży na poziomie średnio + 10,13%. Zwiększył się także ruch klientów w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim - średnio o 4%. 

- Wyniki te zaprzeczają zeszłorocznym, pesymistycznym prognozom ekspertów, według których outlety miały najbardziej ucierpieć na zakazie handlu w niedzielę - mówi Thomas Reichenauer, managing director Prom Peakside Ros Outlet Management, firmy zarządzającej centrami Designer Outlet. - Trudno jednak przewidzieć, jak wysoką sprzedaż osiągnęlibyśmy, gdyby nie negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – dodaje.

W związku z układem świąt oraz ograniczeniamu handlu w niedziele, w I kwartale 2019 r. sklepy zamknięte były aż przez 11 dni. Dla porównania, w tym samym okresie w roku poprzednim było to tylko 5 dni. Te obostrzenia w oczywisty sposób negatywnie wpłynęły na handel w sklepach, jednak w przypadku centrów Designer Outlet Warszawa, Gdańsk i Sosnowiec inne czynniki zdecydowały o zamknięciu pierwszego kwartału dużymi wzrostami wyników. Podjęto bowiem szereg działań, mających na celu zminimalizowanie strat i ułatwienie funkcjonowania najemcom galerii handlowych.

Na dobre wyniki finansowe z pewnością miały wpływ otwarcia w 2018 r. wielu nowych sklepów w każdej lokalizacji - w samej Warszawie było ich aż 8. Dobrych ruchem okazałą się też poszerzanie oferty o marki premium. Na przykład w Gdańsku uruchomiono salon Tommy Hilfiger, a w Sosnowcu m.in. salony Levi’s czy The Cosmetics Company Store. - Podejmowaliśmy także inne aktywności mające na celu poprawienie komfortu zakupów – remonty, zmiany wystroju itp. Przykładamy dużo uwagi do preferencji naszych klientów, bardzo ważne są dla nas ich opinie, dlatego wszystkie podejmowane przez nas działania są wynikiem obserwacji i przeprowadzanych badań – podkreśla Thomas Reichenauer.

Analizy przeprowadzane przez Prom różnią się od innych, wykorzystywanych powszechnie na rynku. Oprócz klasycznego „Tajemniczego Klienta”, wprowadzono nowe badanie pod nazwą „Meet&Greet”, które polega na ocenie pierwszego wrażenia po wejściu do sklepu. Dzięki zastosowaniu obu metod, outlet otrzymuje szeroki obraz poziomu obsługi w sklepach.

W pierwszych trzech miesiącach roku przeprowadzano kolejne zmiany w centrach. W Designer Outlet Sosnowiec otwarte zostały nowe sklepy - Sizeer oraz Recman. Relokowano natomiast Umbro i Timberland. Trwają także prace nad powiększeniem salonu 4F, który w połowie roku zajmie powierzchnię 568,73 mkw. W Gdańsku przeprowadzono relokację sklepu Levi’s na większą powierzchnię, a także remonty w 4 lokalach, m.in. w Only. W piaseczyńskim Outlecie otwarto nowy sklep Geox, zmieniono lokalizację 4F, dzięki czemu sklep podwoił swoją powierzchnię, a także wyremontowano jedyny w Polsce outlet Mango.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }