Spar International wypowiedział umowę Bać-Polowi

W lutym br. Spar International wypowiedział umowę masterfranczyzową firmie Bać-Pol na znak Spar - poinformowali media przedstawiciele firmy Spar International. Leszek Bać odpowiada: - To próba wrogiego przejęcia.

- SPAR International dokonał przeglądu swojej strategii w Polsce i kierując się znacznym zainteresowaniem potencjalnych przyszłych partnerów, zakończył proces wyboru nowego partnera licencyjnego dla marki SPAR w Polsce. Wkrótce ogłosimy naszą decyzję - podał portal dlahandlu.pl, cytując przedstawicieli Spar International.

Obecnie siecią Spar w naszym kraju zarządza Bać-Pol, który jest teraz w restrukturyzacji. Tymczasem Leszek Bać, prezes Spara i jednocześnie Bać-Polu nie jest zadowolony z takiego obrotu sprawy i uważa wypowiedzenie umowy franczyzowej jego firmie za próbę wrogiego przejęcia. Zlecił zatem prawnikom skierowanie sprawy na drogę sądową przeciwko "podmiotom powiązanym ze spółką THE SPAR GROUP LTD z siedzibą w Pinetown (RPA) w związku z podjętymi na terenie Polski czynami zabronionymi ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji".

W przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu czytamy: "Zarząd Spar Polska S.A. kategorycznie zaprzecza nieprawdziwym informacjom, jakoby spółka Spar Polska S.A. nie posiadała licencji na organizowanie sieci Spar na terenie Polski. W myśl Głównej Umowy Licencyjnej („International Spar Agreement, Standard Licence Agreement), zawartej przez Spar Polska S.A. ze Spar International B.V. z siedzibą w Amsterdamie, każda ze stron miała i ma prawo do jej wypowiedzenia z wieloletnim okresem wypowiedzenia – natomiast wyraźnie zaznaczyć należy, że nie zaistniały żadne okoliczności uprawniające Spar International B.V. do oświadczenia o złożeniu wypowiedzenia tej Głównej Umowy Licencyjnej ze skutkiem natychmiastowym. W związku z tym Główna Umowa Licencyjna jest nadal obowiązująca".

Spar Polska otwiera średnio 30 nowych sklepów rocznie. Rozwój następuje we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, tj. Spar Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), Spar (supermarkety proximity) oraz Eurospar (supermarkety powyżej 1000 mkw.).

W ostatnim roku kontynuował rozwój sieci, co pozwoliło operatorowi kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż - tym razem o 7,89% w porównaniu z poprzednim rokiem. Poziom sprzedaży total netto Spara za cały 2018 r. wyniósł 1 112 658 mln zł a sprzedaż LfL wzrosła o 2,32%.

Obecnie pod szyldem Spara działają 252 sklepy.

 

 

Katarzyna Pierzchała 2772 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }