Manufaktura z największą inwestycją w historii

Na modernizację budynku łódzkiej galerii handlowej przeznaczono 90 mln zł.

Rozpoczynająca się modernizacja to zdecydowanie największa inwestycja w 13-letniej historii Manufaktury. Przedstawiciele Union Investment Real Estate GmbH – właściciela obiektu, jak i Apsys Polska – zarządcy centrum, przygotowywali się do tego przedsięwzięcia od kilku lat. Projekt zmian poprzedziły kilkuetapowe, indywidualnie opracowane badania opinii i upodobań klientów. Na modernizację budynku galerii handlowej przeznaczono 90 mln zł. 

Choć modernizacja obejmie całą galerię handlową, obiekt będzie funkcjonował bez zakłóceń, przez cały, 17-miesięczny okres zaplanowanych prac. Koncepcję zmian opracował zespół pracowni Sud Architekt Polska, która była odpowiedzialna za projekt i budowę Manufaktury. 

Po 17 miesiącach prac, jesienią 2020 r., budynek galerii handlowej Manufaktury będzie wyglądał inaczej niż dziś.

Zmiany będzie widać już przy głównym wejściu od strony rynku. Zniknie wiatrołap, a w miejscu drzwi automatycznych pojawią drzwi obrotowe, bardziej ergonomiczne i zapewniające lepsze właściwości termiczne w budynku. Nowa podłoga w wejściu głównym będzie kontynuacją układu nawierzchni rynku. Drewniane parkiety przejdą gruntowną renowację. Zgodnie z aktualnymi trendami, front budynku galerii handlowej zaprojektowany został w odcieniach szarości i będzie nawiązywał do industrialnego charakteru tego miejsca.

Niemal w całości zostanie wymieniony system oświetlenia. Do współpracy zaproszono SKR Light – brytyjską firmę specjalizującą się w architekturze światła. Designerzy opracowali projekt, który zwiększy atrakcyjność i efektywność oświetlania wnętrza. Bardzo istotne jest podniesienie parametrów energooszczędności.

Największe zmiany nastąpią w strefie restauracji. Przestrzeń znacząco rozjaśni się dziennym światłem za sprawą ogromnego świetlika zamontowanego w konstrukcji dachu. Konstrukcja szedowa będzie nawiązaniem do charakterystycznego elementu architektury industrialnej XIX wieku. Właśnie w ten sposób doświetlano niegdyś fabryczne hale. Wymieniony zostanie także system klimatyzacji i wentylacji, co znacząco podniesie komfort przebywania w tym miejscu. Całkowicie zmieni się wystrój – wymienione zostaną podłogi, meble i oświetlenie. Wszystko zgodnie z aktualnymi trendami wystroju wnętrz – pojawi się sporo drewna i wykończeń z naturalnych materiałów. Przyjazną atmosferę zapewni również naturalna zieleń.

W strefie restauracji powstanie obszar dedykowany rodzinom z małymi dziećmi. Ale to nie jedyne atrakcje dla najmłodszych gości Manufaktury. Dotychczasowe place zabaw zostaną zastąpione wyjątkową przestrzenią, oczywiście nadal dostępną dla dzieci.

Inwestycja umożliwi także wydzielenie nowej powierzchni najmu, stworzy miejsce dla nowych marek w Manufakturze. Powstanie około 1000 mkw. przeznaczonej dla najemców, którzy czekają na wolne przestrzenie w tym obiekcie. Istotną zmianą, będzie podniesienie witryn na piętrze o ponad metr. To znacząco zwiększy widoczność marek w tej części galerii handlowej. Pomoże to lepiej wyeksponować logotypy przy zachowaniu funkcjonalnego i estetycznego układu przestrzeni.

Zgodnie z potrzebami klientów przebudowane zostaną także strefy wypoczynku. Projektanci stawiają nie tylko na wygodę, ale też na nowoczesny, odważny design, umiejętnie połączony z oryginalnymi rozwiązaniami w projektowaniu zieleni.

Oczywiście modernizacji galerii handlowej w Manufakturze będzie towarzyszyć specjalna kampania informacyjna.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.