Marcin Bodziak wzmocnił Payback Polska

Do działu analityków Payback Polska dołączył Marcin Bodziak (na zdjęciu), który objął stanowisko advanced analytics principal. Będzie odpowiedzialny za usługi z zakresu advanced analytics, AI, natural language processing oraz data mining, świadczone przez Program dla jego partnerów.

Analitycy to jeden z najważniejszych zespołów w Payback. - To oni, w oparciu o nowoczesne narzędzia analizy Big oraz Smart Data, przygotowują szczegółowe raporty, które pozwalają partnerom Programu lepiej poznawać zachowania zakupowe polskich konsumentów – wyjaśnia Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska. - Na tej podstawie definiujemy grupy docelowe, przygotowujemy też zindywidualizowane oferty oraz komunikację, co ma kluczowy wpływ na budowanie oraz wzmacnianie relacji partnerów Payback z ich klientami - dodaje.

Rola analityki w programach lojalnościowych jest dziś nie do przecenienia, jeśli chce się odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów i prowadzić efektywne działania wspierające rozwój biznesu. W przypadku programu multipartnerskiego o tak dużej skali działania jak Payback, analitycy mają do czynienia z ogromną liczbą danych, których przybywa z każdym dniem.

Marcin Bodziak ma 25-letnie doświadczenie w zakresie analityki biznesowej. Pracował m.in. w Teradata, Ernst&Young Business Advisory oraz SAS Institute na stanowiskach managerskich, a także w banku PKO BP, gdzie pełnił funkcję dyrektora w departamencie informacji zarządczej (rozwój hurtowni danych i raportowanie zarządcze).

Payback to największy w Polsce multipartnerski program. Jego uczestnicy mogą zbierać punkty w blisko 3 tys. miejsc sprzedaży tradycyjnej oraz w około 300 sklepach online. Wśród partnerów Programu są duże sieci handlowe oraz firmy usługowe z różnych sektorów, a także największe globalne platformy e-commerce. Zebrane punkty można wykorzystywać do płatności za zakupy, a także wymieniać na atrakcyjne nagrody czy mile Miles & More, lub przekazywać na program dożywiania dzieci Pajacyk. Program Payback jest częścią międzynarodowej grupy American Express, w Polsce działa od 2009 r.

 

Katarzyna Pierzchała 5104 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.