EPP: rekordowe 100 mln klientów

Mimo wprowadzenia zakazu handlu w niedziele w centrach handlowych EPP w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę 100 mln odwiedzających. Spółka osiągnęła też 4,2% wzrost dochodów netto z najmu (LFL NRI).

Na zdjęciu: Michał Świerczyński, członek zarządu EPP

– Pomimo bardzo wymagającego otoczenia naszej działalności w 2018 r. udało nam się odnotować wzrosty odwiedzalności i sprzedaży, a nasze wyniki są lepsze od średniej rynkowej – zauważa Michał Świerczyński, członek zarządu EPP odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

Jego zdaniem świadczy to między innymi o wysokiej jakości portfolio tego właściciela nieruchomości handlowych w Polsce i odpowiedniemu tenant-miksowi. - Nieustannie dbamy też o poprawę jakości doświadczenia zakupowego poprzez modernizację naszych obiektów i wprowadzanie nowych najemców – podkreśla Świerczyński.

Jak się dowiedzieliśmy, dla EPP ubiegły rok był okresem intensywnej pracy m.in nad integracją czterech centrów handlowych M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu oraz King Cross Marcelin w Poznaniu. Spółka wykonała także liczne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swoich lokalizacji, dzięki stałemu poszerzaniu tenant-mixu oraz rozbudowie lokali. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wynajęcia powierzchni w centrach handlowych EPP przekroczył 99,4%.

Jednym z działań podjętych przez spółkę w reakcji na ograniczenie handlu w niedziele był program aktywności społecznych. Zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku działania animacyjne, angażujące lokalne społeczności i organizacje, skutkowały wzrostem liczby gości w prowadzących je centrach nawet o 90%-120% w stosunku do innych niehandlowych niedziel.

W najbliższym czasie EPP planuje otwarcie swojej flagowej inwestycji w Warszawie, Galerii Młociny, która powiększy portfel nieruchomości handlowych spółki o 84 tys. mkw. ulokowanych na strategicznym stołecznym rynku. Do 2020 r. do EPP ma należeć 28 obiektów handlowych o powierzchni miliona mkw., odwiedzanych rocznie przez 120 mln gości.

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 tys. mkw., a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski.

 

 

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.