Metro rozwija się w Rumunii
Niemiecki operator cash and carry Metro AG chce do końca roku rozwinąć swoją sieć sklepów franczyzowych do 1,1 tys. placówek.
Metro wprowadziło franczyzę na rynku rumuńskim w 2012 r. jako alternatywę dla tradycyjnych sklepów, które zamykają się tysiącami z powodu konkurencji sklepów wielkopowierzchniowych. W 2014 r. sieć osiągnęła liczbę 700 placówek, lecz do jesieni 2016 r. skurczyła się do 430 obiektów, po czym znów zaczęła się rozwijać.
Obecnie 40% sklepów LaDoiPaşi zlokalizowana jest na południu kraju, 30% na północy i 30% na zachodzie, a Metro kontynuuje ekspansję w całym kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak i wiejskich.
Zdjęcie: Romania Insider

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.