Metro rozwija się w Rumunii

Niemiecki operator cash and carry Metro AG chce do końca roku rozwinąć swoją sieć sklepów franczyzowych do 1,1 tys. placówek.

Sieć typu proximity pod szyldem LaDoiPaşi liczy obecnie 820 sklepów, a do końca roku 2019 chce się powiększyć o kolejnych 290 lokalizacji po tym, jak przeszła repozycjonowanie. Cel na 2020 rok jest jeszcze bardziej ambitny: 2 tys. placówek.

Metro wprowadziło franczyzę na rynku rumuńskim w 2012 r. jako alternatywę dla tradycyjnych sklepów, które zamykają się tysiącami z powodu konkurencji sklepów wielkopowierzchniowych. W 2014 r. sieć osiągnęła liczbę 700 placówek, lecz do jesieni 2016 r. skurczyła się do 430 obiektów, po czym znów zaczęła się rozwijać.

Obecnie 40% sklepów LaDoiPaşi zlokalizowana jest na południu kraju, 30% na północy i 30% na zachodzie, a Metro kontynuuje ekspansję w całym kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak i wiejskich.

Zdjęcie: Romania Insider

Magdalena Weiss 2067 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }