Sprzedaż żywności w marcu spadła
Wszystko przez Święta Wielkanocne, które w ubiegłym roku wypadły w dniach 1-2 kwietnia, przygotowania do nich w całości odbyły się więc w marcu.
Spadek sprzedaży zanotowały przede wszystkim przedsiębiorstwa sprzedające żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 10,4%), jak również podmioty prowadzące pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 1,3%), co spowodowane było m.in. wcześniejszą datą Świąt Wielkanocnych w 2018 r. i zwiększonymi zakupami w marcu ub. roku.
W okresie styczeń-marzec 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej rok do roku wyniósł 4,1% (wobec wzrostu o 8,1% w 2018 r.). W wypadku żywności, napojów i produktów tytoniowych w pierwszym kwartale roku spadek wyniósł 2,4%.
Zdjęcie: Shutterstock

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.