Primavera Parfum rośnie wraz z e-commerce

Firma Primavera Parfum, zajmująca się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków do sklepów internetowych, wypracowała w zeszłym roku ponad 164 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego prawie połowę - bo aż 79 mln zł, stanowiły obroty w segmencie e-commerce.

Rok 2018 był bardzo udany dla Primavera Parfum, krajowego lidera dystrybucji w handlu internetowym w kategorii beauty, home i health. W ciągu minionych dwunastu miesięcy obroty spółki wyniosły 164,46 mln zł, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza wzrost o 14,27%. Duży wpływ na uzyskany wynik miał segment e-commerce, który ma obecnie prawie połowę udziałów w strukturze przychodów ogółem. Obroty uzyskane ze sprzedaży w kanale on-line osiągnęły w omawianym okresie poziom 79 mln zł, gdzie dla porównania rok wcześniej wyniosły 52 mln zł (wzrost r/r o 51,9%). 

 – Już ponad 15 mln Polaków decyduje się na zakupy przez internet. Monitorujemy rynek, starając się odpowiadać na potrzeby i oczekiwania konsumentów - mówi Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum. - Poza szerokim portfolio produktów online, oferujemy szybkie i wygodne dostarczenie paczki. Według raportu Statista Digital Market Outlook, z końcem tego roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 50 mld zł, gdzie jeszcze cztery lata temu wyniosła 30 mld zł. Mamy do czynienia z prawdziwą, internetową rewolucją, której chcemy być częścią – zapowiada Janina Karasek.

Drugim obszarem, mającym znaczący wpływ na dobre wyniki finansowe Primavera Parfum był sektor dropshippingu, którego obroty sięgnęły w zeszłym roku 25 mln zł. Uruchomiona w marcu zeszłego roku usługa jest modelem logistycznym sprzedaży przez Internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ocenie zarządu dropshipping jest przyszłością rynku e-handlu, gdyż pozwala obniżyć koszty składowania, działu zakupów oraz posiadania szerokiej oferty handlowej. Co ważne, korzyści odnoszą również dostawcy. 

– Przede wszystkim zyskują oni możliwość posiadania bogatej palety produktów w e-sklepach, a także regulowania poziomu cen, co daje redukcję dysproporcji cenowej pomiędzy kanałami tradycyjnymi i internetowymi. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą przeznaczyć na realizację działań marketingowych i reklamę oraz skupić się na uszczelnianiu kanałów dystrybucji – wylicza Janina Karasek.

Skutecznie realizowana strategia rozwoju, której fundamentem było obniżenie kosztów logistyki oraz sprzedaży, dodatkowo wsparta intensywnie rosnącym modelem sprzedaży ROPO (Research Online, Purchase Offline – wyszukaj w internecie, kup w sklepie), poskutkowała wzrostem nie tylko przychodów, ale również pozostałych wyników finansowych Primavera Parfum. Zysk ze sprzedaży w 2018 r. osiągnął 3,77 mln zł (wzrost r/r o 3,56%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) -  3,83 mln zł (wzrost r/r o 18,71%). Zysk netto wyniósł 2,94 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 14,37%.

Wzrost dynamiki przychodów

Spółka snuje ambitne plany na przyszłość. Dobra koniunktura na rynku, ugruntowana pozycja w segmencie Beauty, Home i Health, umiejętność kreacji marek, a także dalszy rozwój dystrybucji i sprzedaży produktów wysokomarżowych - przy wykorzystaniu social mediów - będą kluczowe dla poprawy dynamiki przychodów oraz innych wyników finansowych. Do 2021 r. Primavera Parfum zamierza niemal podwoić swoje obroty do wartości 320 mln zł. Jednym z motorów napędowych wzrostów będzie intensywny rozwój e-sprzedaży. Przychody z tego segmentu mają już w przyszłym roku osiągnąć 140 mln zł. Z kolei obroty w kanale dropshippingu w ciągu trzech lat roku wyniosą 120 mln zł.

Zdjęcie: Shutterstock