BIO banany Fairtrade na stałe w Lidlu

W ten sposób sieć kontynuuje rewolucję na Ryneczku Lidla, który obecnie liczy już ponad 150 rodzajów owoców i warzyw.

Fairtrade to międzynarodowy system certyfikacji artykułów spożywczych (np. kawa, herbata, kakao) oraz niespożywczych (np. bawełna). Podstawą działań Fairtrade jest dbałość o lokalne społeczności.

Znak Fairtrade na bananach BIO z Ryneczku Lidla oznacza, że zatrudnieni przy uprawie mają zapewnione odpowiednie warunki socjalne, przestrzegane są prawa kobiet, a dzieci nikt nie zmusza do pracy.

Świadczy też o tym, że producenci uzyskują za swoje produkty uczciwą cenę – premię, która czyni produkcję opłacalną i umożliwiają im rozwój. Dodatkowo banany produkowane są według zasad zrównoważonego rozwoju, a więc bez degradacji środowiska naturalnego oraz bez stosowania GMO.

Ponadto niedawno sieć ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży produktów w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci mogą zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach. Rezygnacja z plastiku jest częścią podjętych przez Lidl Polska zobowiązań. W ubiegłym roku firma jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku o 20%, a wszystkie plastikowe opakowania produktów marek własnych będą możliwe do recyklingu.

Joanna Hamdan 9090 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }