DHL Express z terminalem w Szczecinie

To drugi, zaraz po krakowskim, obiekt otwarty w pierwszych miesiącach roku przez firmę.

Terminal lotniczy w Szczecinie jest także jednym z 6 obiektów firmy w Polsce, które pełnią funkcję tak zwanego Gateway - stanowi on miejsce "wejścia" lub "wyjścia" międzynarodowych przesyłek z i do kraju.

Ponadto szczeciński terminal ma bezpośrednie połączenie z międzynarodowym HUB-em w Lipsku, a ten z kolei zapewnia klientom firmy dostęp do ponad 220 krajów i terytoriów na całym świecie.

Obiekt ten pełni również funkcję tzw. service center, czyli miejsca, z którego kurierzy obsługują klientów Szczecina i okolic, doręczając i odbierając od nich międzynarodowe przesyłki lotnicze. W celu zapewnienia jak najwyższej efektywności obsługi klientów i stale rosnącej liczby przesyłek budynek wyposażony jest aż w 26 bram dla samochodów kurierskich i 6 dla liniowych. Dzięki nowoczesnemu sorterowi terminal jest w stanie przeprocesować ponad 2000 paczek na godzinę, co daje wydajność na poziomie przekraczającym 800 tys. przesyłek rocznie.

Szczeciński obiekt zajmuje powierzchnię ponad 1900 mkw. Składa się na to magazyn oraz przestrzenie biurowe. Stałe zatrudnienie znajdzie tu 20 pracowników, a o codzienną obsługę celną wysyłanych i zamawianych przez klientów paczek dbają zatrudnieni specjalnie do tego agenci.

- Terminal w Szczecinie to kolejna ważna inwestycja na mapie DHL. W dobie zmieniających się i rosnących potrzeb klienta tak nowoczesna inwestycja pozawala nam zapewniać wysoką jakość serwisu. Daje również możliwość obsługi rosnącego i różnorodnego wolumenu oraz spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa - mówi Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji i członek zarządu DHL Express.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.