Lidl rośnie w Serbii

Niemiecki dyskont zawitał do tego bałkańskiego kraju zaledwie pół roku temu, a w tym tygodniu otworzy w nim już swoją 27. placówkę.

Najnowsze sklepy uruchomiono w Belgradzie (to już szósty sklep sieci w stolicy kraju) oraz w Čačaku, w którym jest to pierwszy Lidl. Oba sklepy wybudowane zostały według nowego konceptu, mają nowoczesny wygląd, większą powierzchnię sprzedaży i oferują około 1,5 tys. artykułów. Lidl Serbia ogłosił też otwarcie w najbliższy czwartek 11 kwietnia dwóch następnych obiektów, we Vrbasie i Paraćinie. W tej ostatniej miejscowości podczas prac budowlanych odkryto znaleziska archeologiczne z I wieku n.e., między innymi ozdoby, naczynia i narzędzia, które spółka, wraz z muzeum regionalnym, zabezpieczyła. Repliki niektórych z nich zostaną zaprezentowane w sklepie. Po czwartkowych inauguracjach sieć liczyć będzie już 27 sklepów.

Szacuje się, że w ciągu pół roku od debiutu w Serbii Lidl pozyskał 3-4% tego rynku.

Zgodnie z oceną rynku przeprowadzoną przez serbską Komisję ds. Ochrony Konkurencji, Lidl jest w dobrej pozycji, by szybko zwiększyć swój udział w rynku do 5% do 7%, biorąc udział od liderów Delhaize Serbia i Mercator-S.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2006 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }