Carrefour podpisał 15 kontraktów farmerskich

Rozwój współpracy z dostawcami to element realizowanej strategii transformacji żywieniowej.

Nawyki żywieniowe współczesnych konsumentów uległy na przestrzeni ostatnich lat zmianie. Wpłynęło to znacząco na metody produkcji i dostaw. Klienci coraz chętniej sięgają po rodzime produkty, które z gospodarstw rolnych trafiają bezpośrednio na sklepowe półki. Ambicją sieci Carrefour – która od 2018 r. realizuje strategię transformacji żywieniowej – jest wzbogacenie oferty produktów świeżych i pozyskiwanie ich także od lokalnych dostawców.

Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki współpracy z rzetelnymi dostawcami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów. Dlatego sieć wypracowała i rozwija tak zwane kontrakty farmerskie – umowy handlowe, w których określony jest zarówno produkt, jak i ilość, jaką Carrefour zobowiązuje się odebrać od dostawcy. Pierwsze tego typu umowy sieć podpisała w 2018 r. W tym roku współpraca jest nie tylko kontynuowana, ale i rozwijana.

Z początkiem kwietnia do grona pięciu dostawców współpracujących z siecią w ramach kontraktów farmerskich dołączyło 10 nowych. Wśród nich znajdują się Legucin (dostawca borówki amerykańskiej), Avit (brokuły, brokuły bio), Agroking (papryka czerwona, sałata, sałata lodowa), Cuple (pomidor malinowy), Agroselect (sałata masłowa bio, rzodkiewka bio, szczypiorek bio), Peroń (kapusta wczesna, kapusta biała), Białuty (ziemniaki czerwone, żółte, fioletowe), Bugaj i Naturfarm (ziemniaki) oraz Przechera (pietruszka).

- Kontrakty farmerskie są dla nas obecnie preferowanym modelem handlowym. Niezwykle cieszymy się, że nowi dostawcy decydują się na taką formę współpracy – mówi Anna Kurnatowska, dyrektor działu handlowego produktów świeżych w Carrefour Polska. - To dla nas znak, że oferowane przez nas warunki pozwalają polskim producentom się rozwijać, a współpraca z nami spełnia ich oczekiwania – tłumaczy.

Dodaje, że ten model współpracy zapewnia sieci stałe dostawy produktów od sprawdzonych producentów, klientom – niezmiennie wysokiej jakości ofertę polskich warzyw i owoców, a dostawcom – stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w pięciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Katarzyna Pierzchała 2754 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }