Szkło wraca na salony

Branża handlowa powoli odchodzi od szkodliwego dla środowiska plastiku, za to do łask wraca szkło. Producent szła, firma O-I, stworzyła usługę cyfrowych nadruków szklanych opakowań, które mają zmienić opakowanie w "wielowymiarowe dzieło sztuki".

Szkło praktycznie nie przepuszcza tlenu, dzięki czemu przechowywane w nim produkty pozostają świeże i lepiej zachowują swoje właściwości. Szkło to ekologiczny i bezpieczny materiał, pochodzący jedynie z naturalnych składników. Opakowania szklane można w całości i nieskończenie przetwarzać. Dodatkowo łatwo utrzymać je w czystości, poddać sterylizacji i użyć ponownie. Do zalet związanych z bezpieczeństwem przechowywania oraz ekologią, dołącza teraz możliwość personalizacji.

- Konsumenci coraz częściej doceniają limitowany, lokalny a przez to często ekskluzywny charakter produktów. Aby odpowiedzieć na te potrzeby, zaoferowaliśmy naszym klientom usługę O-I: Expressions. To innowacyjne rozwiązanie, które daje producentom żywności i napojów zupełnie nowe możliwości marketingowe - uważa Paweł Sabal, customer excellence & category manager w O-I Poland. - Dzięki cyfrowo drukowanym, niestandardowym efektom nadającym produktom indywidualny charakter i podkreślającym ich wartość premium,  Expressions umożliwia przemianę szklanych opakowań w wielowymiarowe dzieła sztuki – dodaje.

Usługa umożliwia, na końcowym etapie projektowania opakowań szklanych, połączenie znanych od lat zalet szkła, z ukierunkowanym na marketing rozwiązaniem. Dzięki technologii druku cyfrowego, O-I: Expressions umożliwi tworzenie wysoce spersonalizowanych i niestandardowych opakowań szklanych o dowolnej pojemości.

- Wykorzystywane atramenty są organiczne i nie wpływają na możliwość recyklingu szkła – zaznacza Pawel Sabal.

Wersja premium usługi, O-I : Expressions Relief, która swoją nazwę zaczerpnęła z techniki rzeźbiarskiej, oferuje możliwość korzystania z niestandardowych, możliwych do wyczucia palcami, cyfrowo drukowanych efektów, takich jak bezbarwne i kolorowe wytłoczenia. Drukowane rzeźby mają za zadanie oddziaływać na zmysł dotyku.

O-I obecny jest w Polsce od 1993 r. Firma ma dwa zakłady produkcyjne – jedną z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu oraz hutę w Poznaniu.  W Jarosławiu zlokalizowano również jedno z dwóch na świecie Centrów Serwisowych Maszyn. W 2014 r. utworzono w Poznaniu Business Service Center, które zarządza najważniejszymi operacjami O-I w Europie, w obszarze płatności i rozliczeń, zarządzania danymi oraz raportowania.

W Polsce O-I zatrudnia prawie 1000 osób, a w ciągu ostatnich lat firma zainwestowała w naszym kraju około 100 mln euro. Obecnie zajmuje dominującą pozycję na rynku opakowań szklanych dla producentów żywności dla dzieci, wyrobów alkoholowych, piwa oraz napojów bezalkoholowych.

Ilona Mrozowska 4562 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.