Specjał chce podwoić obroty do 2021 r.

Krzysztof Tokarz (na zdjęciu), prezes GK Specjał zapowiada wzrost liczby oddziałów hurtowych i sklepów w sieciach franczyzowych.

Rok 2018 GK Specjał zakończyła z obrotami w wysokości 1,67 mld zł. Wzrosły obroty sieci franczyzowych - Naszego Sklepu o ponad 5%, do 5,9 mld zł, natomiast sieci Livio o 10%, do 3,08 mld zł. Obroty sieci Rabat Detal, włączonej do Grupy w połowie 2018 r., wyniosły 1,4 mld zł.

- Wysyłamy w rynek jasny przekaz. Jesteśmy pewni, że średnio dwukrotnie zwiększymy obroty - mówi o planach na najbliższe trzy lata Remigiusz Czernecki, dyrektor handlowy Specjału. - Urosną z nami tylko świadomi rynku i realiów producenci, którzy wspólnie z nami chcą się rozwijać - podkreśla.

Osiągnięcie tego celu ma zapewnić m.in. wzrost liczby oddziałów. W marcu br. GK Specjał uruchomił 16. oddział w Lublinie, w nowej lokalizacji otworzył oddział warszawski. Na ten rok Krzysztof Tokarz planuje zwiększyć obroty o 30%. Zastrzega, że wzrost ten będzie osiągnięty przede wszystkim rozwojem organicznym. - Chociaż wciąż przyglądamy się rynkowi i prowadzimy szereg rozmów w kwestii ewentualnych przejęć, uważam, że nie należy zakładać, że na 100 proc. do nich dojdzie i umieszczać w planie rocznym płynące z tego tytułu ewentualne profity - mówi w wywiadzie w kwartalniku "Specjału". Oddziały dostarczają towar do ok. 20 tys. sklepów.

Pod koniec 2018 r. w sieci Nasz Sklep działało 3700 placówek, Livio - 2460, Rabat Detal - 1302. Ponadto w Grupie są sklepy własne: 42 Nasz Sklep oraz 10 pod szyldem Aligator (oraz 11 ajencyjnych). Do 2021 r. w sieciach franczyzowych ma działać 10 tys. sklepów. - Tu akwizycje mogą mieć nieco większe znaczenie - mówi Krzysztof Tokarz. - Aktualny rozwój organiczny sieci franczyzowych jest nie tylko zadowalający, lecz nawet przekracza nasze najśmielsze oczekiwania - zaznacza. Dodaje, że pozyskiwanie nowych franczyzobiorców będzie coraz trudniejsze. Jako powody wymienia działania konkurencji, a także zmniejszającą się liczbę sklepów. - To spowoduje, że konieczne będą akwizycje. Na razie nie jest to warunkiem osiągnięcia planowanej liczby sklepów, ale należy brać pod uwagę, że być może już wkrótce będzie - przewiduje.

Krzysztof Tokarz zapowiada poszerzenie oferty asortymentowej, lepszą współpracę z producentami, obsługę dużych sklepów oraz uatrakcyjnienie ceny dla ostatecznego odbiorcy. - Mamy wszelkie kompetencje: personalne, finansowe oraz zasoby materialne do realizacji postawionych celów – podkreśla prezes Grupy.

 

 

Barbara Mikusińska 759 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }