Żabka kończy prace nad nowym prototypem

Żabka pracuje nad konceptem przechowywania paczek wewnątrz sklepu - dowiedział się portal handelextra.pl. Najprawdopodobniej zostanie on wdrożony w placówkach sieci jeszcze w tym roku.

Anna Grabowska (na zdjęciu), wiceprezes zarządu Żabka Polska, potwierdza, że w centrali sieci trwają zaawansowane prace nad konceptem przechowywania paczek, który ma usprawnić wydawanie a także przechowywanie paczek w każdej Żabce.

Już teraz średni czas wizyty klienta w sklepie wynosi 106 sekund a średni czas osoby odbierającej paczkę: 15 sekund. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników, ale nie oznacza to, że nie mogą one być jeszcze lepsze – mówi Anna Grabowska. - W związku z ogromnym zainteresowaniem usługi odbioru paczki w sklepie myślimy nad rozwiązaniem, które pomoże nam w zadowalającym stopniu obsłużyć paczki w okresie ich największego zamawiania, czyli w czwartym kwartale – opowiada wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Ujawnia, że Żabka chce obsłużyć do końca tego roku aż 6 milionów paczek. Zainteresowanie usługą odbioru i nadania paczek Poczty Polskiej w tej liczącej blisko 5 600 sklepów sieci convenience rośnie. Od początku roku w Żabkach odebrano już ponad 1 000 000 paczek Poczty, czyli więcej niż w całym 2018 r. Więcej informacji na ten temat jest tutaj.

- Mamy już prototyp konceptu, który będzie zastosowany wewnątrz sklepu i wciąż będzie wymagał osoby do jego obsługi. Nie będzie to więc rozwiązanie typu paczkomat – tłumaczy Anna Grabowska. - Na razie nie mogę powiedzieć nic więcej. Myślę, że jeszcze w tym roku wdrożymy koncept w życie – dodaje.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej niemal 5 600 placówek prowadzonych przez prawie 4 000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Przez 20 lat funkcjonowania na rynku sieć Żabka bardzo się rozwinęła i przeszła ogromną zmianę. W 1998 r. w Polsce powstało zaledwie 7 eksperymentalnych sklepów Żabka. W 2000 r. było ich już ponad 400, a na dziesięciolecie działalności sieci już ok. 2 000.

Od 20 lat sklep z logo Żabka otwierany jest w Polsce średnio co drugi dzień. Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience, jej sklepy są odwiedzane codziennie przez 2 miliony klientów. 12 milionów klientów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki.

W nowym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych, funkcjonuje już 3 500 sklepów. W przyszłym roku ma się zakończyć proces remodelingu wszystkich Żabek.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5372 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.