Żabka notuje rekordy z odbioru paczek w sklepach

6 milionów paczek chce obsłużyć do końca roku Żabka. Zainteresowanie usługą odbioru i nadania paczek Poczty Polskiej w tej liczącej prawie 5 600 sklepów sieci rośnie. Od początku roku w Żabkach odebrano już ponad 1 mln paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym 2018 r.

- Tak dobry odbiór usługi Odbiór w Punkcie przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania – przyznaje Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Ujawnia, że najwięcej paczek odbieranych jest w środy i czwartki, zwykle w godzinach 15-18. - To oznacza, że nasi klienci odbierają paczki po pracy, zwykle tego samego dnia, kiedy przesyłka dotrze do punktu odbioru - dodaje.

- Poczta Polska idzie z duchem czasu. Dzięki naszej współpracy z siecią sklepów Żabka w ramach usługi Odbiór w Punkcie, pojawiła się nowa jakość: to paczka czeka na klienta, a nie klient na paczkę – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Odbiorca może odebrać przesyłkę w dowolnej chwili, np. w drodze z pracy do domu, nawet w późnych godzinach wieczornych (do 23), w wybranej przez siebie placówce. Jest to odpowiedź na oczekiwania klienta 5.0, który na co dzień mierzy się z wyzwaniem w postaci narastającego tempa życia i konieczności ograniczenia czasu przeznaczanego na codzienne obowiązki.

Klienci korzystający z usług pocztowych Poczty Polskiej mają możliwość odbioru i nadania paczek we wszystkich z prawie 5 600 sklepów Żabka.

– Współpraca Żabki z Pocztą, której owocem jest usługa odbioru i nadania paczek w naszych sklepach, to świetny przykład synergii ofert firm działających na różnych rynkach – wyjaśnia Anna Grabowska. - Klienci otrzymują usługę, dla której gwarancją satysfakcji jest z jednej strony zaufanie do marki operatora przesyłek, z drugiej wygoda wynikająca z rozbudowanej sieci placówek Żabki. Rozwój dodatkowych usług w sklepach Żabka to nasz naturalny kierunek rozwoju, wynikający z istoty formatu convenience – tłumaczy.

Nie ukrywa, że w tym trendzie Żabka widzi duży potencjał: według badań co czwarty Polak w wieku 16-55 lat jest zainteresowany skorzystaniem z usług Żabki w zakresie nadawania i odbioru przesyłek.

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych: z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90% dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz, co jest konsekwencją tego trendu, odbiera lub nadaje paczki (badanie procesu nadawania i odbierania paczek, czerwiec 2018.). Jednocześnie klienci zwracają uwagę na wygodę i szybkość usługi.

Paczki Poczty są obsługiwane w sklepach Żabki od 2017 r. Zainteresowanie usługą rośnie. Tylko w pierwszym kwartale 2019 r. klienci odebrali w Żabkach ponad 1 000 000 paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym minionym roku. - Również nasi franczyzodawcy, którzy są wynagradzani dodatkowo za każdą wydaną paczkę, bardzo dobrze przyjęli tę usługę, ponieważ przyciąga ona do sklepów dodatkowych klientów – mówi Anna Grabowska.

Grzegorz Kurdziel wychodzi z założenia, że współcześnie chcąc efektywnie prowadzić biznes, należy szukać partnerów, którzy dodadzą dzięki współpracy dodatkowe korzyść dla klienta. - Czasy, kiedy wszystko robiło się samemu, już dawno minęły. Nasza bardzo dobra współpraca z Żabką tylko potwierdza tę tezę – tłumaczy Kurdziel.

Poczta Polska to firma o 460-letniej tradycji posiadająca największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w Polsce obejmującą ponad 7 500 placówek. Jako jeden z największych pracodawców kraju, spółka zatrudnia ponad 80 tys. pracowników. Poczta Polska jest operatorem pocztowym, z którego korzysta ponad 90% Polaków. Za pomocą różnych kanałów (listonosze, placówki, strona internetowa, infolinia, aplikacja Envelo) ma 100% dotarcie do wszystkich obywateli w kraju.

Firma Żabka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej niemal 5 600 placówek prowadzonych przez prawie 4 000 franczyzobiorców. Przez 20 lat funkcjonowania na rynku sieć Żabka bardzo się rozwinęła i przeszła ogromną zmianę. W 1998 r. w Polsce powstało zaledwie 7 eksperymentalnych sklepów Żabka, w 2000 r. było ich już ponad 400, a na dziesięciolecie działalności sieci już ok. 2 000.

Od 20 lat sklep z logo Żabka otwierany jest w Polsce średnio co drugi dzień. Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience, jej sklepy są odwiedzane codziennie przez 2 mln klientów. 12 mln klientów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki. W nowym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych, funkcjonuje już 3 500 sklepów.

Katarzyna Pierzchała 5195 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.