Internauci bezlitośni dla nowej reklamy Poczty Polskiej

3 kwietnia Poczta Polska opublikowała na YouTubie sport reklamowy pod hasłem "Wiosna 2019". W komunikacji główny nacisk położony jest na sprzedaż gier, zabawek, upominków, książek oraz słodyczy. Internauci na spocie nie pozostawiają suchej nitki.

Już w kilka godzin po publikacji pod reklamą zaczęły pojawiać się nieprzychylne komentarze. "Serio, kpicie z ludzi nawet reklamą? To jest państwowa spółka? Reklama jak sprzed 30 lat? Czyj wujek, siostrzeniec, córka to robiła bo że to ktoś zrobił na poważnie bez kasy na boku to chyba nikt normalny nie uwierzy. Kpina" - oburza się jeden z internautów, a następni mu wtórują. 

"Droga Poczto! Nie chcemy kalendarzy, książek, słodyczy, zabawek, papeterii itp. Do urzędów pocztowych przychodzimy wysłać, nadać lub odebrać paczki/listy (ewentualnie wykonać przelew). Tylko tyle i aż tyle. Całą resztę kupimy w sklepach, które się w tym wyspecjalizowały. Dlaczego nie wykorzystasz swojego potencjału i rozpoznawalności marki do wdrożenia własnego systemu "szaf pocztowych"? Dlaczego ciągle znajduję awizo w skrzynce chociaż całe dnie bywam w domu?"

Pod spotem nie ma ani jednego pozytywnego komentarza. Wszystkie zaczynają się od słów "kpina", "żenada", "dramat".

Jednocześnie reklama ma już ponad 150 tys. wyświetleń.

Być może do stworzenia komunikacji, opartej nie na przesyłkach a produktach dodatkowych sprzedawanych w placówkach, skłonił Pocztę fakt, że jej klienci - jak się okazuje - chętnie kupują u tego narodowego operatora pocztowego książki, ale też gry i zabawki dla dzieci. Firma informowała o tym na początku stycznia (tutaj). Jak ujawnił wówczas operator, klienci Poczty Polskiej chętnie kupują również artykuły papiernicze i biurowe. W 2018 r. dużym powodzeniem cieszyły się słodycze, napoje oraz asortyment okolicznościowy. I to właśnie na te produkty ukierunkowana jest reklama (którą można obejrzeć tutaj).