Lidl otworzy w tym roku 700. sklep

Oznacza to spore przyspieszenie w otwarciach sklepów Lidl w Polsce. W 2017 r. operator szacował, że nastąpi to w 2020 r.

Na zdjęciu: otwarcie 600. sklepu sieci Lidl w Poznaniu 

Obecnie Lidl Polska prowadzi 672 sklepy. W ubiegłym roku otworzył 45 placówek, w tym ta liczba najprawdopodobniej ulegnie zwiększeniu. - Otwierają się przed nami różne perspektywy, zwalnia się wiele lokali, które będziemy chcieli zagospodarować – ujawnia Maksymilian Braniecki, prezes Lidla. - Wygląda na to, że jeszcze w tym roku otworzymy nasz 700. sklep – dodaje.

Lidl nie tylko otwiera nowe placówki, mocno inwestuje też w te już istniejące. – Zależy nam na podnoszeniu komfortu zakupów – podkreśla prezes Lidl. W części ze sklepów wymienia więc wyposażenie, lada moment kilkadziesiąt sklepów zacznie testować kasy samoobsługowe.

Sieć mocno też idzie w kierunku ekologii. Ostatnio wprowadził ekoinnowację - w pełni biodegradowalne i kompostowalne opakowania, na razie na ekologiczne warzywa. Rezygnacja z plastiku jest częścią podjętych przez Lidla zobowiązań. W ubiegłym roku firma jako pierwsza sieć w Polsce ogłosiła, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%, a wszystkie tego typu opakowania produktów marek własnych będą możliwe do recyklingu. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu sieci.

Sieć wprowadza ekozmiany nie tylko redukując plastik, ale także m.in. poprzez wprowadzenie różnorodnych rozwiązań ekologicznych w swoich obiektach. Światła typu LED, gruntowe pompy ciepła czy odzysk ciepła to tylko niektóre z wielu propozycji, jakie Lidl wprowadził by działać na rzecz środowiska naturalnego.

Warto też przypomnieć, że Lidl jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła cel długofalowy o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 r. Następnie w 2017 r. przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości dodanych soli oraz cukrów w produktach marek Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r. Ponadto Lidl podjął również zobowiązanie w zakresie pestycydów. Sieć dopuszcza pozostałości substancji czynnych w wysokości maksymalnie jednej trzeciej poziomu ustalonego przez UE – czyli w produktach Lidla jest o 2/3 mniej pozostałości pestycydów niż dopuszcza UE.

Ponadto w najbliższej przyszłości wiskoza, wykorzystywana do produkcji ubrań dla Lidla, będzie sukcesywnie zastępowana tzw. wiskozą ekologiczną. Coraz więcej ma też być ubrań w 100% bawełnianych.

- Jak widać dużo się u nas dzieje. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz pozytywnie zaskoczymy naszych klientów – mówi Maksymilian Braniecki, który podsumowując ubiegły rok uznał go za bardzo dobry dla sieci Lidl.

- I to mimo niehandlowych niedziel – podkreśla. W 2018 r. operatorowi udało się też drugi rok z rzędu uzyskać dość niski, bo poniżej 20%, wskaźnik rotacji personelu. - Dbamy nie tylko o klientów, ale również o naszych pracowników. Przejawia się to m.in. w podwyżkach płac, coraz lepszych warunkach pracy, ale także w proponowaniu osobom pracujących w naszych centrach dystrybucyjnych usług fizjoterapeutów na miejscu czy obiadów za 1 zł – wymienia prezes Lidl Polska.

Katarzyna Pierzchała 2951 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }