OSM Piątnica: regularnie rośniemy

O wyzwaniach w branży i rynku nabiałowym opowiada Łukasz Kalinowski (na zdjęciu), wiceprezes OSM Piątnica.

Piątnica de facto stworzyła kategorię serków wiejskich w Polsce. Jak to było?

Serek Wiejski typu cottage cheese wprowadziliśmy na rynek w 1992 r. Unikalna receptura, smak i walory odżywcze sprawiają, że jest to produkt, który od 27 lat cieszy się dużym uznaniem konsumentów. Nasza Spółdzielnia od początku jest liderem tej kategorii, pozycję tę umocniła bardzo pozytywnie odebraną kampanią reklamową „Z Piątnicy, no bo skąd”, przeprowadzoną jesienią ub. roku.

W kategorii serków wiejskich najbardziej popularny jest ten w wersji naturalnej, o gramaturze 200 g. W naszej ofercie od dłuższego czasu dostępny jest Serek Wiejski lekki – o zawartości 3% tłuszczu. Oba rodzaje występują również w większym opakowaniu – 500 g. Urozmaiceniem tego segmentu jest Serek Wiejski ze szczypiorkiem oraz Serek Wiejski bez laktozy. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się także serki wiejskie z owocami oraz z miodem – w charakterystycznych, dwudzielnych opakowaniach.

Firma od niedawna rozwija ofertę bio. Czym te produkty różnią się od pozostałych? 

Wszystkie produkty z linii Bio powstają z mleka ekologicznego, czyli takiego, które pochodzi z certyfikowanych gospodarstw ekologicznych. Aby uzyskać certyfikat Komisji Europejskiej, muszą one spełnić szereg restrykcyjnych wymagań dotyczących hodowli krów. Regulowane są warunki utrzymywania i pochodzenie zwierząt, żywienie zwierząt a także produkcja roślinna - pochodzenie nasion, nawożenie, ochrona roślin. Gospodarstwa ekologiczne są kontrolowane przez uprawnione jednostki certyfikujące. Pozytywna kontrola gospodarstwa (co najmniej raz w roku) zakończona jest wydaniem certyfikatu produkcji ekologicznej. Produkty powstające z takiego surowca mają charakterystyczne oznakowanie w postaci „euroliścia”. W naszej ofercie produktów Bio obecnie, poza mlekiem ekologicznym, obecne są: Śmietana 18%, Serek Wiejski, Twaróg Wiejski półtłusty oraz Jogurt naturalny.

Jak rozwija się sprzedaż serów kremowych typu mascarpone i jak na tym tle wypada mascarpone Piątnicy?

Rynek mascarpone w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Polacy polubili ten włoski produkt i znają coraz więcej jego zastosowań – często sięgają po mascarpone nie tylko do słodkich deserów i ciast, ale też używają go makaronów czy pizzy. Zauważamy więc znaczący wzrost konsumpcji. Piątnica jest zdecydowanym liderem wśród markowych producentów mascarpone. Nasza pozycja budowana od 2005 r., oparta na jakości i unikalnej recepturze – jest odzwierciedleniem zaufania Polaków.  OSM Piątnica regularnie odnotowuje tu dynamiczne wzrosty sprzedaży.

Piątnica ma też szerokie portfolio serków do smarowania. 

Rzeczywiście. To przede wszystkim linia Twój Smak w opakowaniach płaskich oraz Twój Smak Puszysty w kubeczku – łącznie to aż 14 wersji smakowych. Uzupełnieniem są dobrze znane konsumentom serki śmietankowe Milandia. W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży w tej kategorii. Odpowiadając na oczekiwania rynku, w ub. roku odświeżyliśmy całą linię serków Twój Smak, wprowadzając nowe smaki i zmieniając projekty opakowań. Po raz pierwszy przeprowadziliśmy również kampanię reklamową serków śmietankowych Twój Smak i Twój Smak Puszysty, dzięki której jeszcze więcej konsumentów sięgnęło po te pyszne polskie serki z naturalnych składników.

Największą popularnością wśród serków śmietankowych cieszy się oczywiście wariant „naturalny”, zarówno w serkach klasycznych 135 g, jak i puszystych 150 g. Konsumenci doceniają jego delikatny smak, a także lubią sami łączyć go z rozmaitymi warzywami i przyprawami. Jest też wielu miłośników gotowych kompozycji serka z naturalnymi dodatkami, które oferujemy, m.in. ze szczypiorkiem, czosnkiem, chrzanem, łososiem, czy ostatnimi nowościami - z ziołami oraz z grzybami leśnymi

Jakie wyzwania czekają producentów firm mleczarskich w 2019 r.? Jaki pod tym względem wypadł 2018 r.?

Dla nas wyzwaniem w 2018 r. było jednoczesne wprowadzenie wielu nowości, odświeżenie znanych produktów i skoordynowanie rozbudowanych działań marketingowych. Wśród nowości znajdują się wspomniane już produkty w linii BIO., w połowie roku pojawiła się w naszej ofercie nowa kategoria – mleka smakowe, a także jogurty pitne Skyr. Już teraz wiemy, że nowe premiery okazały się dużym sukcesem. W nowym roku wyzwaniem będzie przede wszystkim wzmacnianie pozycji naszej marki. To niezwykle ważne w kontekście zwiększania sprzedaży i ciągłego budowania zaufania do OSM Piątnica. Coraz większa świadomość i rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że nie możemy spocząć na laurach i dlatego stale będziemy rozwijać naszą ofertę.

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }