Castorama zarabia nawet bez handlu w niedziele

W roku finansowym 2018/2019 Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4%. Tak dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo wprowadzenia w naszym kraju ograniczenia handlu w niedziele, podkreśla operator.

Sprzedaż spółki Castorama Polska w zakończonym roku finansowym 2018/2019 (luty 2018- styczeń 2019) wzrosła o 3,4% - do 6,9 mld zł. Tak dobre wyniki, podkreśla operator, udało się osiągnąć pomimo wprowadzenia w naszym kraju ograniczenia handlu w niedziele.

Zysk detaliczny Castoramy wzrósł z kolei o 6,6% - do 873,7 mln zł.

„Te wyniki są efektem wytężonej pracy całego zespołu i zmian, jakie wprowadzamy w spółce - mówi Łukasz Sas-Topolnicki, dyrektor administracyjno-finansowy Castorama Polska.

Podkreśla, że skupiając się na potrzebach klienta, firma modernizuje wiele obszarów swojej działalności. Jest w trakcie transformacji, która obejmuje ofertę, procesy operacyjne i sklepy oraz intensywny rozwój kanałów digital. - Otwieramy nowe sklepy i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominamy o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy - dodaje Łukasz Sas-Topolnicki.

Bardzo dobre wyniki Castoramy sprawiają, że nasz kraj jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher (właściciela spółki), która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 r. pięcioletni proces transformacji.

Realizowane zmiany w zakresie oferty pozwalają również zwiększać efektywność biznesową w obszarze łańcucha dostaw. Ponadto spółka z powodzeniem ogranicza koszty własne, ujednolicając procesy IT i księgowe korzystając z rozwiązań wprowadzanych przez grupę Kingfisher. Przykładowo z profesjonalnej obsługi finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie, zatrudniającego już blisko 300 osób, korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher - B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja. Dzięki tym zmianom, pomimo wzrastających kosztów pracy w naszym kraju, Castorama utrzymuje zatrudnienie i wciąż inwestuje w rozwój zespołu.

W 2019 r., na bazie dotychczas wdrożonych rozwiązań, spółka nadal będzie wzmacniała również sprzedaż internetową, utrzymując przy tym tempo rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży. Nowe sklepy mają powstać m.in. w Elblągu, Bydgoszczy i Pabianicach. W odpowiedzi na rosnącą sprzedaż kolejnym elementem wsparcia strategii skupionej na potrzebach klientów będzie też rozwój zaplecza logistycznego. Planowane w tym roku zwiększenie powierzchni magazynowej, do 150 tysięcy mkw. będzie służyło m.in. dalszemu wzmocnieniu pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.

Ilona Mrozowska 4562 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.