Lidl ruszył z aplikacją lojalnościową

1 kwietnia wystartowała aplikacja na smartfony sieci Lidl. Dzięki Lidl Plus klienci mają skorzystać m.in. z kuponów promocyjnych, otrzymywać powiadomienia o ofertach, przeglądać gazetki promocyjne, przyjrzeć się historii zakupów i e-paragonom.

- Odkryj nową, darmową aplikację zakupową Lild Plus! Każdego tygodnia mnóstwo rabatów oraz kuponów tylko dla użytkowników aplikacji. Bądź na bieżąco i nie przegap żadnej promocji. Pobierz już dziś! - taki wpis pojawił się wczoraj na oficjalnym fanpage-u sieci Lidl w Polsce.

Ta darmowa aplikacja zakupowa jest już do ściągnięcia na smartfony z z systemami Android lub iOS. Oferuje wiele funkcjonalności. Dzięki niej klienci mogą skorzystać z kuponów promocyjnych i wirtualnych zdrapek wręczanych za zakupy, otrzymywać powiadomienia o ofertach, przeglądać gazetki promocyjne, historię zakupów i e-paragony. Ponadto wskazuje użytkownikom na mapie najbliższy sklep sieci Lidl. Umożliwia też rezerwację alkoholi z Winnicy Lidla. Aby skorzystać z kuponów promocyjnych należy przyłożyć telefon z zainstalowaną aplikacją do specjalnego urządzenia przy kasie, które zeskanuje kod QR z „mobilnej karty lojalnościowej”.

Programy lojalnościowe sieci handlowych – apki i kartowe - cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Ponad 17 tys. pobrań - tyle ma już uruchomiona na początku lutego aplikacja mobilna Piotra i Pawła, aplikację dla klientów (i oddzielną dla franczyzobiorców) wypuściła na rynek Żabka.

Polomarket wydał już 1,2 mln kart lojalnościowych, Biedronka - 7 mln, a w Kauflandzie 4 miliony klientów zbiera punkty Payback. Również najstarsza sieć handlowa w Polsce - Społem - ma 640 tys. uczestników programu lojalnościowego „Społem znaczy razem”.

Spar to kolejna sieć, która zdecydowała, że potrzebuje własnego programu budującego lojalność wśród klientów. Dzięki programowi Mój Spar klienci sklepów uczestniczących w nim będą mogli otrzymywać bony zakupowe za punkty przyznawane przy okazji zakupów. Tę samą kartę będzie można wykorzystywać we wszystkich sklepach uczestniczących w programie. Na razie sieć nie zdradza więcej szczegółów, ale zapewnia, że program ruszy "niebawem".

Na podobny ruch w ostatnim czasie zdecydowało się wiele sieci, jak choćby markety alkoholowe Duży Ben, które uruchomiły właśnie program "Ekipa Dużego Bena". Zgłoszenia do programu przyjmowane są m.in. przez uruchomioną w marcu br. aplikację mobilną Dużego Bena.

 

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.