Amazon tworzy nowy format

Amerykańska sieć z ekologiczną żywnością Whole Foods, kupiona przed niespełna dwoma laty przez Amazona, uruchomiła w Nowym Jorku nowy koncept sklepu.

Pierwsza placówka pod szyldem Whole Foods Market Daily Shop otworzyła swoje podwoje na Manhattanie. Jest to sklep typu convenience; jego powierzchnia sprzedaży wynosi około 250 mkw. (dla porównania największe amerykańskie sklepy sieci mają nawet powyżej 7 tys. mkw. powierzchni).

Pojawienie się na rynku nowego formatu sklepu, w którym oprócz kanapek, pączków, soków owocowych i kawy w nowym sklepie konsumenci mogą także nabyć m.in. kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, wywołało w branży sensację. Od dawna już spekulowała ona, że Amazon wkroczy w segment convenience z przytupem. Nawet w Londynie, gdzie Whole Foods ma siedem sklepów (w USA 477, w Kanadzie 14), deweloperzy chcieliby wiedzieć, gdzie Amazon otworzy swoje sklepy convenience, by lansować nieruchomości w ich pobliżu jako atrakcyjne.

Do tej pory Amazon testował od stycznia 2017 roku dziesięć bezkasowych sklepów convenience pod szyldem Amazon Go w wielkich amerykańskich miastach – Seattle, Chicago i San Francisco. Koncern, który nabył Whole Foods w sierpniu 2017 roku za kwotę 13,7 miliarda dolarów (pisaliśmy o tej transakcji tutaj), milczy na temat dalszych planów w segmencie convenience. Wiadomo tylko, że kolejny, trzeci Amazon Go powstanie wkrótce w San Francisco w Kalifornii.

Zdjęcie: Whole Foods w San Francisco

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.