Expondo uruchamia sieć eksperckich studiów wizualnych

W dzielnicy Nowy Kisielin w Zielonej Górze firma expondo, która działa na rynku e-commerce B2B, uruchamia sieć eksperckich studiów wizualnych. Na 1000 metrów kwadratowych powierzchni otwarto specjalistyczne studia fotograficzne i filmowe.

Expondo jest producentem oraz internetowym sprzedawcą sprzętu dla profesjonalistów z różnych sektorów gospodarki. Asortyment firmy to ponad 2000 produktów, dostarczanych na 28 rynków w Europie, pod 16 własnymi markami.

– Już wkrótce klient, który zapyta o działanie naszego urządzenia, w ciągu 24 godzin otrzyma zwrotnie film video, w którym specjalista z danej dziedziny zaprezentuje wszystkie jego funkcjonalności. W studiach codziennie powstaje nawet siedem materiałów video oraz zdjęciowe portfolio produktowe z fotografiami packshotowymi i obrotowymi (360°). Zielona Góra jest nowoczesnym europejskim centrum kreacji wizualnej w segmencie e-commerce – uważa Jacek Powałka, dyrektor działu marketingu w expondo.

W nowej siedzibie expondo w Nowym Kisielinie, zlokalizowanej 9 kilometrów od centrum miasta, na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, powstało sześć specjalistycznych studiów wizualnych. Na 1000 metrach kwadratowych powierzchni pochodzący z Zielonej Góry firma tworzy kreacje produkowanych i sprzedawanych przez siebie specjalistycznych sprzętów i narzędzi dedykowanych profesjonalistom różnych branż.

– W naszym studiu fotograficznym powstają zdjęcia packshotowe, aranżacyjne i obrotowe (360°) produktów z różnych sektorów gospodarki. Można powiedzieć, że w dziedzinie zakupów nastąpił powrót do jaskini, to jest powrót do komunikacji obrazkowej – widzimy, że coraz mniejsze znaczenie przy decyzji zakupowej ma szczegółowy opis tekstowy produktu, rośnie natomiast rola atrakcyjnych i szczegółowych zdjęć oraz filmów wizerunkowych. Ekspert w studiu ma być zmysłami wzroku i dotyku; oczami i rękami klienta. Analogicznie, rośnie rola rekomendacji eksperckiej – liczy się opinia fachowca a nie członka rodziny czy znajomego – mówi Jacek Powałka.

 

To, co ma wyróżniać te materiały, to fakt, że prezentację produktową przeprowadza ekspert – nie prezenter czy celebryta, ale specjalista w danej dziedzinie.

 

Do tej pory w studiach kreatywnych w Zielonej Górze powstało pond 350 filmów produktowych na razie głównie dla asortymentu gastronomicznego. W najbliższym czasie mają być jednak realizowane projekty wizualne z artykułami z innych branż. - Celem jest zniwelowanie bariery zakupowej w internecie – oferowanie klientom dokładnie tego, czego potrzebują. Okazuje się, że klienci dziś od firmy e-commerce, poza rzetelną i wyczerpującą informacją produktową, przede wszystkim fachowej asysty podczas zakupów internetowych - dodaje Jacek Powałka. 

 

Jak tłumaczy, z wyzwaniami w zakresie deficytów fachowej ekspertyzy produktowej borykają się nie tylko przedsiębiorstwa e-commerce, ale także duże sieci handlowe. W małych sklepach hydraulicznych czy elektrycznych klient mógł liczyć na fachowe doradztwo w zakresie oferowanego asortymentu. W dużych sieciach klient ma co prawda ogromny wybór, ale pojawia się także potencjalny problem z decyzją – który artykuł spośród kilkunastu czy kilkudziesięciu będzie dla mnie optymalny?

 

- Sieć eksperckich studiów wizualnych to nasz kolejny krok. Następnym będzie udostępnianie materiałów filmowych i konsultacji video w czasie rzeczywistym – dodaje.

 

 

Ilona Mrozowska 4563 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.