Żabka: 106 sekund trwa średnio wizyta w sklepie tej sieci

Żabka systematycznie poszerza gamę przekąsek i dań gotowych, bo jak wynika z przeprowadzonych dla sieci badań, takie są właśnie oczekiwania konsumentów. Czego szukają?

Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie, spędzając w pracy rocznie niemal 20 tys. godzin (badanie „Shopper w biegu. Jak go dogonić?” zrealizowane w 2018 r. przez Nielsena na zlecenie Żabki). Ponad połowa badanych - 52% - woli jednak spędzać czas na przyjemnościach niż na robieniu zakupów.

Dlatego wiele osób stara się jak najbardziej usprawnić swoje działania – 67% pytanych szuka rozwiązań, które ułatwią im życie (ogólnopolskie badanie zrealizowane, przez firmę Ariadna na zlecenie sieci Żabka w sierpniu 2018 r., na reprezentatywnej grupie 1067 osób). Poszukując gotowych posiłków również stawiają na tempo – statystycznie wybór jednego produktu w sklepie to minuta ich czasu.

Sieć sklepów Żabka - jak zapewnia - daje pewność szybkich zakupów dzięki lokalizacjom w strategicznych trafficowo punktach miast, po ułożenie towarów na półkach i jego właściwe oznaczenie. W ciągu 106 sekund, bo tyle trwa średnio wizyta w placówce Żabki, klienci są w stanie skompletować posiłki na cały dzień.

– Dzięki naszym rozwiązaniom osoby zabiegane, zapracowane czy nielubiące gotować albo po prostu niemające pomysłu na posiłek, mogą jeść regularne, ale też ciekawie i różnorodnie – uważa Jerzy Roguski, dyrektor handlowy sieci sklepów Żabka. -

Według badania „Świat Posiłków” zrealizowanego w 2018 r. przez IQS, 39% badanych jada na śniadanie kanapki, jest to też najchętniej kupowany produkt śniadaniowy. Po kanapkę sięga trzy miliony zbadanych przez Kantar TNS w 2017 r. na zlecenie sieci. Odpowiadając na te preferencje Żabka wprowadziła w 2018 r. na rynek bagietki, bułki i kanapki-trójkąty ze zróżnicowanymi dodatkami w postaci sera czy wędliny pod marką własną Tomcio Paluch.

W ofercie sklepów Żabka można też znaleźć schłodzone smoothie Foodini w dziewięciu wersjach smakowych oraz przekąski marki Good Mood, takie jak deser z nasionami chia i mango czy pudding z tapioki na bazie soku z żurawiny z dodatkiem mango.

Z badań wynika ponadto, że połowa Polaków sięga w ciągu dnia po przekąski, najczęściej po śniadaniu, między 9:00 a 12:00. W sieci sklepów Żabka pojawiły się więc zdrowe produkty w postaci 21 różnorodnych orzechów, bakalii i ich mieszanek pod marką HAPS. Dostarczają one energii i dostępne są w poręcznym opakowaniu do zjedzenia „na raz”.

Nowa jest linia dań gotowych marki Szamamm. Są to posiłki w wielu różnych smakach, łatwe do odgrzania i spożycia na obiad, ale również kolację. Oprócz tradycyjnych dań takich jak pierogi, naleśniki czy kotlety mielone, klienci znajdą w nich dania kuchni azjatyckiej: kurczak po wietnamsku czy żółte curry z kurczakiem.

W lodówkach klienci Żabki znajdą ponadto sałatki Dobra Karma w wersji z kurczakiem czy wegetariańskiej, która może być również pomysłem na lunch.

 

 

Katarzyna Pierzchała 5106 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.