Sztuczna inteligencja pomoże w doborze perfum

Aelia Duty Free wprowadza do swoich sklepów aplikację The Perfumist. Dzięki niej podróżujący otrzymają rekomendacje zapachowe oraz szybko znajdą najlepiej dopasowane dla siebie perfumy.

- Głównym celem wprowadzenia aplikacji do sklepów było podniesienie jakości obsługi klienta oraz dostarczenie mu wartości dodanej. Pierwsze testy aplikacji The Perfumist prowadzone były w Luton oraz w Nicei – teraz wprowadzamy to narzędzie do Polski. Zaczynamy od perfumerii w Warszawie na lotnisku Chopina – mówi Agnieszka Karwacka, kierownik projektów operacyjnych i brandingowych grupy Lagardere Duty Free Polska.

The Perfumist to narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, która na podstawie wprowadzonych danych generuje listę 10 najbardziej dopasowanych do preferencji klienta podpowiedzi. Konsultant musi jedynie wpisać na tablecie preferowane nuty zapachowe lub ulubiony zapach, a system zarekomenduje odpowiednie perfumy.

Ponadto The Perfumist rozwija kwalifikacje pracowników sklepów Aelia. Korzystając z aplikacji, konsultanci zapamiętują szczegóły związane z konkretnym zapachem. Aplikacja znacznie ułatwia im pracę, ponieważ asortyment w sklepach wolnocłowych jest ogromny (ponad 4 tys. różnych zapachów), a czas przeznaczony na wybór perfum – zwykle ograniczony.

The Perfumist w swojej bazie danych ma ponad 30 tys. perfum. Każdy profil zapachu zawiera szczegółowe informacje o jego składzie i krótki opis historii powstania. Co więcej, na podstawie geolokalizacji, aplikacja pokaże dostępność danych perfum w okolicy. To znaczy jeśli użytkownik znajduje się w promieniu 500 metrów od Aelia Duty Free Polska, na ekranie smartfona pojawi się asortyment sklepu i wszelkie dopasowania będą bazowały właśnie na nim. Posiada ona także funkcjonalność oceniania zapachów oraz tworzenia tzw. wish list. Aplikacja jest darmowa i dostępna w 20 językach dla smartfonów z systemem Android oraz iOS.

Aelia Duty Free jest wiodącą marką Lagardère Duty Free – jednostki Lagardère Travel Retail specjalizującej się w sprzedaży wolnocłowej oraz dóbr luksusowych. Aelia Duty Free jest obecna na polskim rynku od 2005 r. i oferuje swoim klientom szeroki wybór ekskluzywnych, zarówno polskich, jak i zagranicznych perfum, kosmetyków, alkoholi, słodyczy oraz dodatków (m.in. zegarków czy okularów przeciwsłonecznych). W portfolio Aelia Duty Free znajdują się takie marki jak: Chanel, Dior, Hermes, Yves Saint Laurent i wiele innych.

Obecnie w Polsce funkcjonują 32 sklepy na 10 lotniskach (Warszawa-Chopina, Warszawa-Modlin, Kraków, Szczecin, Lublin, Łódź, Poznań, Katowice, Olsztyn-Szymany, Gdańsk), na których łącznie zatrudnionych jest ponad 450 pracowników.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.