Fintech w Fundacji Polska Bezgotówkowa

SumUp wspiera już ponad 3,5 tys. handlowców, zapewniając im bezpłatny terminal oraz brak prowizji na początkowym etapie współpracy. Firma ponad rok temu dołączyła do Programu Polska Bezgotówkowa.

SumUp to tzw. fintech działający na 31 światowych rynkach z ponad milionem użytkowników. Klienci - jak przekonuje SumUp - cenią sobie rozwiązania firmy przede wszystkim za możliwość przeprowadzenia transakcji bezgotówkowych w dowolnym miejscu i czasie, bez abonamentu miesięcznego, co odróżnia SumUp od tradycyjnych dostawców.

Dzięki mobilnym terminalom SumUp pozwala swoim użytkownikom na sfinalizowanie procesu zakupu/sprzedaży niezależnie od lokalizacji, swoim zasięgiem obejmując większość krajów Unii Europejskiej, w których prowadzi działalność. To rozwiązanie wygodne przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy nie mają stałego miejsca świadczenia swych usług, np. taksówkarzy, właścicieli food – trucków czy uczestników targów, chociaż z oferty firmy korzystają także salony kosmetyczne, kawiarnie, hotelarze i inni drobni przedsiębiorcy.

- Misja firmy od zawsze zakładała pomoc mniejszym przedsiębiorcom, którzy dzięki SumUp mogą z powodzeniem udostępniać swoim klientom usługi zarezerwowane dotąd wyłącznie dla dużych firm – komentuje Jakub Kepczyński, head of POS solutions w SumUp. - Jedną z nich jest niewątpliwie możliwość płacenia kartą, z której korzysta już większość Polaków – dodaje.

Jak podaje NBP, tylko w trzecim kwartale 2018 r. przy użyciu kart płatniczych zostało zrealizowanych 1,408 mld transakcji. - Cieszy nas, że część z nich może odbywać się dzięki SumUp. W ramach programu Polska Bezgotówkowa, mogliśmy wesprzeć już ponad 3,5 tys. polskich przedsiębiorców, dostarczając im bezpłatnie nasze czytniki oraz zapewniając 0% prowizji od przeprowadzonych transakcji przez pierwszy rok współpracy – mówi Kepczyński. - Co więcej, jesteśmy także jedyną firmą specjalizującą się w rozwiązaniach mPOS, która w ramach programu oferuje takie korzyści – podkreśla.

SumUp do programu Polska Bezgotówkowa przystąpił w 2018 r. W tym czasie firma zdążyła dodać do oferty nowoczesny czytnik - SumUp 3G, który do funkcjonowania nie potrzebuje połączenia ze smartfonem czy tabletem. Główna różnica pomiędzy SumUp Air i SumUp 3G polega na sposobie łączenia się z siecią. SumUp Air to urządzenie, które przez Bluetooth łączy się ze smartfonem lub tabletem i współpracuje z aplikacją mobilną SumUp.

- Terminal 3G natomiast łączy się bezpośrednio z dostępną siecią 3G za pośrednictwem zintegrowanej karty SIM z darmowymi danymi i jest samodzielnym urządzeniem, które nie wymaga telefonu, tabletu ani aplikacji – wyjaśnia Tomasz Tomczuk, business development manager w SumUp.

Dalsze działania SumUp na polskim rynku zakładają kolejne współprace z przedsiębiorcami, którzy myślą o rozpoczęciu transakcji bez obiegu gotówki. Program będzie funkcjonował do końca grudnia 2021 r. i w jego ramach planowane jest wydanie 1,5 miliona terminali. Co więcej, w lutym SumUp przejął Shoplo - polską wielokanałową platformę e-commerce.

- Obecnie planujemy dalszą, intensywną współpracę z partnerami w handlu detalicznym: Selgrosem, Makro czy Orange, a to jeszcze nie koniec naszych działań w Polsce. Już w najbliższym czasie nasze terminale będą dostępne na sklepowych półkach w kolejnych sieciach. Wszystko po to, aby ułatwić dostęp do naszych produktów wszystkim zainteresowanym nimi sprzedawcom – podsumowuje Tomasz Tomczuk.

SumUp to spółka z branży technologii finansowych umożliwiająca szybkie i łatwe przetwarzanie płatności zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Do określonej przez "Inc. 5000" jako najszybciej rozwijającej się spółki europejskiej SumUp dołącza codziennie ponad 3000 nowych klientów z całego świata. Z oferowanych przez firmę terminali płatniczych korzystają przedsiębiorstwa od DHL po taksówkarzy, a jej roczny dochód przekroczył kwotę 200 000 000 dolarów.

W październiku 2018 r. SumUp wypuściło na rynek własny czytnik 3G, czyli terminal umożliwiający sprzedawcom przetwarzanie płatności bez konieczności posiadania aplikacji mobilnej i stałego połączenia WiFi. Główna siedziba SumUp mieści się w Londynie, firma ma też duże biura m.in. w Berlinie, Sofii, Sao Paulo i w Boulder, Colorado.

 

Katarzyna Pierzchała 2951 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }