Bricomarché wchodzi w e-commerce

Klienci sklepów Bricomarché z pięciu miejscowości - Konina, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca i Zduńskiej Woli - mają już możliwość robienia zakupów przez internet. Operator zapowiada, że jeszcze w tym roku usługa będzie wprowadzana w kolejnych miastach.

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. W ubiegłym roku ponad połowa badanych osób (56%) zdecydowała się na zakupy przez internet.

Wśród najchętniej kupowanych produktów w sieci, obok elektroniki, są artykuły do domu i ogrodu. Poza rosnącym zainteresowaniem e-zakupami, w branży DIY bardzo widoczny jest jednak również efekt ROPO (research online, purchase offline), czyli poszukiwanie informacji o towarze w Internecie i kupowanie w sklepie stacjonarnym.

Od lutego klienci Bricomarché mogą korzystać z nowej strony internetowej sieci. Pozwala ona na nieograniczony dostęp do ponad 13 tysięcy artykułów z oferty sieci, która będzie sukcesywnie wzbogacana. Dzięki modernizacji strony internetowej kupujący zyskali możliwość zapoznania się z większością asortymentu dostępnego w sklepach stacjonarnych, jak również opcję złożenia zamówienia przez Internet. Obecnie usługa jest dostępna w pięciu sklepach Bricomarché: w Koninie, Skierniewicach, Wałczu, Wągrowcu i Zduńskiej Woli.

– Zależy nam na tym, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowej strony internetowej Bricomarché – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce. - Wprowadzone przez nas zmiany umożliwiają kupującym zdalne zapoznanie się z ofertą produktową, możliwość podglądu ceny oraz dostępności towarów w poszczególnych marketach – dodaje.

Dodatkowo, osoby decydujące się na e-zakupy w sieci zyskują szerokie spektrum form dostawy. Złożone zamówienie można odebrać na trzy sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach.

Od połowy 2019 r. Grupa Muszkieterów planuje sukcesywne wprowadzanie usługi e-commerce w kolejnych sklepach Bricomarché w Polsce.

Grupa Muszkieterów to sieć franczyzowa operująca w kategoriach supermarketów spożywczych i marketów typu „dom i ogród”. Jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché.

W 2018 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły prawie 7,5 mld zł. W centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.