Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Żubrówka trzecią marką wódki na świecie

Przed nią są jedynie Smirnoff i Absolut.

Według rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka – legendarna polska marka wódki – jest trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. Zestawienie powstało na podstawie danych sprzedaży za ubiegły rok.

Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych 9-litrowych skrzynek. W Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie ponad 77 milionów litrów Żubrówki, czyli o prawie 9% więcej niż w roku 2017.

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT. W zestawieniu znalazła się również inna marka CEDC – Soplica, z łączną sprzedażą 3,9 miliona 9-litrowych skrzynek w 2018 roku. Według rankingu IMPACT, sprzedaż Soplicy wzrosła o przeszło 11% w porównaniu z rokiem 2017.

Ogółem, wśród 100 największych marek alkoholi na świecie znajdujących się w zestawieniu IMPACT, najwięcej przedstawicieli ma whisky (33); wódki są drugą najliczniej reprezentowaną kategorią (25 marek), a w czołówce znalazły się też rumy i brandy (po 7 marek) oraz gin (6 marek). 12 marek to lokalne napoje spirytusowe, nienależące do żadnej z tych kategorii, wśród których znajdują się m. in. koreańskie soju czy brazylijska cachaça.

* Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide (premium and non-premium), marzec 2019.