Kaufland wspiera start-upy

25 marca sieć wystartowała z projektem "Startup by Kaufland". To platforma, dzięki której firmy mogą zgłaszać swoje produkty. Wybrane z nich pojawią się na półkach wszystkich 212 marketów sieci w całej Polsce.

Produkty można zgłaszać przez stronę http://startupbykaufland.pl. Następnie przedstawiciele sieci wybiorą maksymalnie cztery start-upy, których produkty przez dwa tygodnie będą dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce. Zostaną one wyeksponowane na końcach regałów. Producentom, których produkty będą cieszyć się dużym zainteresowaniem, sieć może zaproponować stałą współpracę.

Zdaniem Kauflandu nowy projekt "Startup by Kaufland" daje możliwość pogłębienia współpracy z dostawcami, a poprzez dotarcie z produktem do milionów klientów, którzy regularnie odwiedzają sklepy Kaufland, producenci mają szansę na rozwój. Z kolei klienci - zdaniem Kauflandu - będą mogli zapoznać się z innowacyjnymi polskimi produktami, które być może za jakiś czas podbiją rynek. Współpraca ze start-upami i wprowadzenie do oferty sieci nowego, nieznanego dotąd szerzej asortymentu zapewni klientom jeszcze większy wybór i możliwość odkrywania nowych produktów.

Pierwsze artykuły od nowych, start-upowych dostawców są dostępne w sklepach Kaufland już od 25 marca. Zostali oni wybrani jeszcze poza platformą. Do 8 kwietnia w ofercie na klientów będą czekać m.in. ekologiczne żele do prania, płyny do płukania oraz płyny do mycia naczyń marki Sansin. Do produkcji zastosowano bezpieczne składniki wyłącznie pochodzenia roślinnego. Środki nie zawierają barwników, syntetycznych konserwantów, parabenów, fosforanów czy fosfonianów. W sklepach Kaufland klienci znajdą także m.in. ekologiczne środki czyszczące MillEco, ręczniki do demakijażu Loffme, szczoteczki bambusowe czy bambusowo-bawełniane patyczki do uszu HP, a także produkty spożywcze takie jak piramidki kukurydziane z czarnuszką i piramidki gryczane Popcrop oraz piramidki z niebieskiej kukurydzy Bluecorn. Łącznie około 50 nowych produktów w ofercie.

Projekt "Startup by Kaufland" jest jedną z inicjatyw realizowanych w ramach przyjętej przez sieć strategii CSR oraz przyświecającej jej idei "Działanie robi różnicę".

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland ma około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce obecnie sieć liczy 212 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.