Jawo: przez cały rok

W 2018 r. uruchomiliśmy nową halę produkcyjną i rozpoczęliśmy w niej produkcję bezglutenową - mówi Emil Dzianok, dyrektor handlowy w Jawo.

Jawo ma bardzo szeroką ofertę produktów mrożonych: pierogi wytrawne, słodkie, produkty z ziemniaków, uszka,   dania do podgrzania, produkty bezglutenowe. Które z nich w każdej z tych kategorii sprzedają się najlepiej?
W kategorii pierogów wciąż na pierwszych miejscach są klasyczne smaki, tj. pierogi ruskie oraz pierogi z mięsem i od wielu lat nie ma tutaj niespodzianek. Produkty z ziemniaków to przede wszystkim kluski śląskie. W uszkach z uwagi na całoroczną sprzedaż królują te z mięsem, pozostałe warianty smakowe to wyroby sezonowe. Produkty, które sprzedajemy ze znakiem przekreślonego kłosa jako bezglutenowe, w opcji z certyfikatem dostępne są od niedawna, ale jeszcze jako niebezglutenowymi handlujemy nimi od lat i moim zdaniem na szczególną uwagę zasługują kartacze z mięsem, których sprzedaż doskonale się rozwija.

Czy są okresy w roku, w których sprzedaż mrożonych dań gotowych szczególnie zyskuje i szczególnie traci?
Najbardziej jaskrawo sezonowość sprzedaży widać w okresie przedświątecznym. Mam tu na myśli zwłaszcza sprzedaż pierogów z kapustą i grzybami czy też pierogów i uszek z grzybami przed Bożym Narodzeniem. Natomiast w okresie letnim, z uwagi na zmianę asortymentu w sprzętach mroźniczych i zbliżający się sezon lodowy, powierzchnia ekspozycyjna produktów „nielodowych” jest naturalnie ograniczona, więc i nasze wyroby odczuwają te ograniczenia w wielkości sprzedaży.
Doskonałym uzupełnieniem jest w tym czasie wzmożony ruch turystyczny i wzrost sprzedaży produktów w kanale
gastronomicznym.

Jak oceniają państwo rynek produktów głęboko mrożonych i jego perspektywy rozwoju?
Rynek wciąż ewoluuje zarówno pod kątem jakości produktów, jak i szerokości oferty, co nas bardzo cieszy, bo odpowiadamy na oba te trendy. Rok 2018 mimo upałów i rekordów dla branży lodowej był również dla Jawo rokiem wyjątkowym. Osiągnęliśmy najwyższy w historii firmy przychód ze sprzedaży. Uruchomiliśmy nową halę produkcyjną i rozpoczęliśmy w niej produkcję bezglutenową – to kolejny krok w poszerzaniu oferty i dotarciu do szerszej grupy odbiorów. Czeka nas sporo pracy w związku z rosnącymi kosztami produkcji, ale patrzymy z optymizmem w przyszłość.

Czy da się jasno określić grupę docelową, która najczęściej sięga po gotowe produkty mrożone w sklepach?
Z przeprowadzonych przez Jawo badań preferencji konsumenckich wynika, że najczęściej zarówno userami, jak
i buyersami są kobiety. Bo to one zwykle robią zakupy.
Te same proporcje widać, kiedy analizujemy grupę odbiorców tworzonego kontentu na naszym firmowym profilu facebookowym „Ja wolę w domu”. Tu też 80-90% obserwujących profil to kobiety. Wiem ponadto, że zakupy produktów mrożonych Jawo dokonywane są na potrzeby zarówno posiłku rodzinnego, jak i indywidualnego, raczej w miastach, ale trudno nie docenić wagi rynku pozamiejskiego.

Ilona Mrozowska 2999 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }