Aldi wprowadza nowy format sklepu
Niemiecki dyskonter uruchomił w południowym Londynie sklep pod nazwą Aldi Local.
Rzecznik sieci w rozmowie z Retail Gazette zastrzega jednak, że nie jest to krok w stronę formatu convenience, bo nowy sklep, mierzący nieco ponad 600 mkw. i tak jest dwukrotnie większy od średniego sklepu convenience. Ma jednak w ofercie o 300 artykułów mniej niż klasyczna placówka Aldiego.
– Główna różnica polega na tym, że Aldi Local nie sprzedaje większych opakowań, z których transportem klienci mieliby problem bez samochodu – dodaje rzecznik.
Sklep przy Balham High Road nie jest zresztą najmniejszy w brytyjskim portfolio Aldiego, nieco mniejsza jest placówka zlokalizowana przy Archway w północnym Londynie. Jednak ona, podobnie jak trzy inne miejskie sklepy Aldiego, nie nosi szyldu Aldi Local. Żaden z tych pięciu sklepów nie ma też sekcji ofert specjalnych, choć miks produktowy jest podobny, jak w innych sklepach sieci.
Zdjęcie: Retail Gazette

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.