Aldi wprowadza nowy format sklepu

Niemiecki dyskonter uruchomił w południowym Londynie sklep pod nazwą Aldi Local.

Jest to faza testowa nowego szyldu "miejskiego", który ma odróżniać się od standardowych placówek. Jeśli pilotaż się powiedzie, Aldi rozważy wprowadzenie subbrandu na brytyjskim rynku.

Rzecznik sieci w rozmowie z Retail Gazette zastrzega jednak, że nie jest to krok w stronę formatu convenience, bo nowy sklep, mierzący nieco ponad 600 mkw. i tak jest dwukrotnie większy od średniego sklepu convenience. Ma jednak w ofercie o 300 artykułów mniej niż klasyczna placówka Aldiego.

– Główna różnica polega na tym, że Aldi Local nie sprzedaje większych opakowań, z których transportem klienci mieliby problem bez samochodu – dodaje rzecznik.

Sklep przy Balham High Road nie jest zresztą najmniejszy w brytyjskim portfolio Aldiego, nieco mniejsza jest placówka zlokalizowana przy Archway w północnym Londynie. Jednak ona, podobnie jak trzy inne miejskie sklepy Aldiego, nie nosi szyldu Aldi Local. Żaden z tych pięciu sklepów nie ma też sekcji ofert specjalnych, choć miks produktowy jest podobny, jak w innych sklepach sieci.

Zdjęcie: Retail Gazette

Magdalena Weiss 1919 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }