W środę otwarcie Silesia Outlet

27 marca nastąpi uroczyste otwarcie Silesia Outlet w Gliwicach. Obiekt, połączony z Auchan i Leroy Merlin, jest już w 85% skomercjalizowany. Mamy zdjęcia z ostatnich przygotowań.

W centrum Silesia Outlet zakończyły się odbiory techniczne, a budynek uzyskał w ubiegłym tygodniu pozwolenie na użytkowanie. Sprawdzone zostało działanie wszystkich systemów, odpowiadających za bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz prawidłowe funkcjonowanie budynku.

Teraz trwają ostatnie prace wykończeniowe. Montowane są nośniki reklamowe i multimedia oraz aranżowane tereny zielone wokół. W najbliższych dniach usunięte zostaną zabezpieczenia podłóg i witryn sklepowych. Następnie ustawione zostaną elementy małej architektury oraz strefy wypoczynku z naturalną roślinnością. Najemcy kończą aranżacje swoich lokali. W części salonów outletowych na pierwszych klientów czekają już towary na półkach.

Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski. Droga do skrzyżowania z autostradą A1, która już wkrótce połączy północ i południe Polski aż do czeskiej granicy, zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika. To jeden z najważniejszych i najbardziej uczęszczanych węzłów komunikacyjnych w Polsce, gdzie krzyżują się główne, transeuropejskie szlaki komunikacyjne. W zasięgu oddziaływania outletu znajduje się 6,5 mln klientów.

 Architektura budynku i wnętrza

Ponieważ budynek jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej, dlatego wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska. Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku.

Do części budynku, realizowanego w pierwszym etapie, prowadzą dwa wejścia: główne - które ze ściętego narożnika planu budynku otwiera się zapraszająco w kierunku głównego wjazdu do kompleksu oraz bocznego - które łączy nowo powstały budynek z sąsiadującym Centrum Handlowym Auchan Gliwice oraz Leroy Merlin.

Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich końcach spinającymi je alejami. Wszystkie przeszklenia witryn wykonane są w ten sam sposób, tak aby uzyskać efekt braku bariery pomiędzy pasażem i wnętrzem sklepu.

- Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie – tłumaczy Mirosław Januszko, dyrektor zarządzający 6B47 Poland (inwestor).

Podkreśla przy tym, że w centrum zastosowane zostały rozwiązania zgodne ze standardami ochrony środowiska, sprzyjające m.in. oszczędności wody, energii elektrycznej i dbające o jakość powietrza wewnątrz.

Obiekt został więc tak zaprojektowany, by maksymalnie wykorzystać światło dzienne - dzięki szerokim świetlikom wzdłuż wszystkich pasaży handlowych. Sztuczne oświetlenie w całości wykonane zostało w technologii LED. Z kolei system ogrzewania i chłodzenia lokali najemców bazuje na pompach ciepła, dużo bardziej ekonomicznych i efektywnych niż tradycyjne grzejniki. Ciepło pozyskiwane jest z wody, a zaledwie dwie pompy są w stanie dostatecznie ogrzać lokal wielkości ponad 100 mkw.

Co więcej, w pasażach handlowych zastosowane zostały tzw. rooftopy, optymalizujące pobór świeżego powietrza z przejęciem ciepła lub chłodu, w zależności od warunków zewnętrznych - ze zużytego powietrza wyrzucanego z obiektu. System minimalizuje w ten sposób straty ciepła. Posiada też specjalne filtry, aby jakość oraz temperatura powietrza wdychanego przez pracowników i klientów, odpowiadała najlepszym standardom w zakresie zdrowia i komfortu.

W toaletach i łazienkach zamontowane zostały czujniki światła i baterie wody, sterowane fotokomórką, podobnie jak w dozownikach mydła. W całym obiekcie ustawione zostaną kosze na śmieci z funkcją segregacji odpadów.

Twórcy i partnerzy projektu

Inwestorem projektu jest 6B47 Poland – spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG jednego z wiodących deweloperów w krajach niemieckojęzycznych. Aktualne projekty firmy w Polsce to butikowe apartamenty Zyndrama we Wrocławiu oraz centrum wyprzedażowe Silesia Outlet w Gliwicach.

Za zarządzanie obiektem oraz najem po otwarciu odpowiada firma Neinver – operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Polsce i Hiszpanii – zarządca, inwestor i deweloper. W portfolio firmy znajdują się dwie marki własne: Factory oraz The Style Outlets.

Z kolei BOIG The Blue Ocean Investment Group odpowiada za komercjalizację obiektu. Projekt architektoniczny wykonała pracownia IMB Asymetria, a za budowę - Erbud.

Katarzyna Pierzchała 2618 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }