Allegro szykuje inwestycje

Wyszukiwanie wizualne, narzędzie analityczne dla sprzedawców, nowy system ocen, płatności odroczone i gwarancja terminu dostawy to tylko część usług, które platforma sprzedażowo-zakupowa Allegro zamierza wprowadzić w tym roku.

W 2018 roku liczba firm sprzedających swoje produkty poprzez Allegro wzrosła o 16 tys. do 125 tys., a ilość dostępnych ofert zwiększyła się z 70 mln w styczniu 2018 roku do 102 mln w lutym 2019 r.

Uruchomioną w sierpniu usługą Allegro Smart! objętych jest już 46 mln produktów, czyli niemal połowa. Jak podaje Allegro, klienci z niej korzystający kupują sześć razy więcej niż osoby, które się na nią nie zdecydowały. Obecnie poprzez platformę codziennie sprzedaje się średnio 1,2 mln produktów, a z Allegro jako wyszukiwarki korzysta miesięcznie 1,3 mld osób.

Z badania Gemius Megapanel wynika, że w Polsce z internetu korzysta 28,6 mln osób, a w grupie tej Allegro odwiedza 17,1 mln internautów, czyli niemal 60%.

– Wielu polskich klientów ma już duże doświadczenie w zakupach przez internet i oczekuje doskonałej jakości obsługi, która jest już światowym standardem. Opracowaliśmy ekosystem, który wspiera sprzedawców w spełnianiu tych oczekiwań – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro. – Wytyczyliśmy sobie jasno określony cel – chcemy zapewnić doskonałą jakość obsługi zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. Ośmiu na dziesięciu klientów już nas poleca – dodaje.

Co więcej, 60% wizyt na Allegro dokonywana jest z urządzeń mobilnych, a co trzeci kupujący korzysta wyłącznie z aplikacji.

Co przyniesie 2019 rok?

Sprzedaż detaliczna ma w br. wzrosnąć o 5,7%, natomiast sprzedaż online – o 13,3%. Według Allegro najbardziej perspektywicznymi branżami w sieci są moda, produkty spożywcze, motoryzacja oraz ogłoszenia. Na bieżący rok platforma zaplanowała m.in. wprowadzenie wyszukiwania wizualnego i nawigacji wizualnej (pod koniec roku). Wcześniej, bo już latem wdrożony zostanie dla sprzedawców panel analityczny "Jakość mojej sprzedaży", który pokaże firmom, jak wygląda ich sprzedaż na tle konkurencji. Obecnie trwają testy panelu. Allegro inwestuje też w usługi finansowe, w tym roku zaproponuje klientom odroczoną płatność – 30 dni od otrzymania produktu. Ten zaś będzie dostarczony jeszcze tego samego lub następnego dnia w zależności od lokalizacji – firma zamierza zagwarantować czas dostawy. Już dziś przesyłki Allegro można odbierać w 20 tys. punktów.

Magdalena Weiss 2005 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }