Warsztaty w Akademii Smaku Sokołów

Kolejne spotkanie odbyło się pod hasłem "zero waste".

Sokołów, jak zapewnia Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w Sokołów, przywiązuje szczególną wagę do zasad zrównoważonego rozwoju, a ideologia „zero waste” jest z pewnością ważnym jego elementem. Dlatego podczas ostatnich warsztatów firma pokazywała jak nie marnować żywności.

- Wspólnie z szefem kuchni Piotrem Kucharskim, staraliśmy się pokazać, jak ograniczać generowanie odpadków oraz  wykorzystywać te produkty, którymi dysponujemy. W oparciu o proste, a jednocześnie bardzo pomysłowe przepisy, wspólnie przygotowaliśmy znakomite dania – stwierdza Marcin Bałanda.

Uczestniczący w warsztatach blogerzy, wspólnie z prowadzącym spotkanie szefem kuchni Piotrem Kucharskim, przyrządzili więc potrawy na bazie tych produktów, które najczęściej są wyrzucane.

Z resztek wędlin powstały smażone krokiety z kaszy mazurskiej. Ich dopełnieniem stał się sos przygotowany na bazie pasty mięsno-warzywnej (np. Sokołów wieprzowina z grillowaną papryką). Z kolei pieczony ziemniak został zaserwowany w towarzystwie takich dodatków, jak starta łodyga brokułu, podsmażone resztki wędlin i pieczonego mięsa oraz z chrupiącymi chipsami z obierków marchwi. Całości dopełnił sos, z długo gotowanego wywaru na bazie kości z pieczonego mięsa, obierek z warzyw, głąba kapusty i podwiędłych ziół, z bukietem przypraw. Trzecie danie było pomysłem na wykorzystanie jedzenia, które często zostaje po wielkanocnym ucztowaniu. Resztki pasztetu, szynki, białej kiełbasy czy jaj, można podać zapieczone w  drożdżowych bułeczkach.

Każdy z gości otrzymał bawełniane woreczki do żywności, które pomagają w skutecznym ograniczeniu zużycia torebek foliowych.

Joanna Hamdan 13666 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.