Eurocash ma najwięcej aut hybrydowych w Polsce

Szerokie wsparcie detalistów, a także zmiana oświetlenia na technologię LED w centrach dystrybucyjnych i hurtowniach oraz rozbudowa floty aut hybrydowych - tak przedstawia się raport Grupy Eurocash z działalności niefinansowej w 2018 r.

Na zdjęciu: Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash

– Społeczna odpowiedzialność jest wpisana w biznes Eurocash i wszystkich przedsiębiorców, czyli właścicieli sklepów, z którymi współpracujemy – mówi Katarzyna Kopaczewska (na zdjęciu), członek zarządu Grupy Eurocash. Projekty społeczne wzmacniają konkurencyjność sklepów małopowierzchniowych, mają pośredni wpływ na rozwój lokalnego otoczenia naszych klientów, a także przyczyniają się do zmiany całego rynku detalicznego – dodaje.

Zielone inwestycje Grupy

Raport z działalności niefinanansowej podsumowuje działania Grupy Eurocash z czterech obszarów, stanowiących podstawę strategii CSR: wpływ na środowisko, jakość i bezpieczeństwo żywności, dobre środowisko pracy oraz przyszłość przedsiębiorczości i jej wpływ na społeczności lokalne.

W 2018 r. proekologiczne działania Grupy skupiały się przede wszystkim na zminimalizowaniu zużycia energii i emisji spalin CO2. Grupa Eurocash kontynuowała projekt wymiany oświetlenia w centrach dystrybucyjnych oraz hurtowniach cash&carry na nowoczesne oświetlenie wyposażone w żarówki LED. Na koniec ub.r. nowe oświetlenie LED było już obecne w 15 z 16 centrów dystrybucyjnych oraz w ponad 72% hurtowni cash&carry (130 z 180 hal).

By minimalizować emisję CO2, Grupa zdecydowała się rozbudować flotę aut hybrydowych oraz wdrożyła program ekodrivingu i bezpiecznej jazdy, który podniósł liczbę pokonywanych kilometrów na 1 litr paliwa o ponad 10%. W 2018 r. Eurocash dysponował 545 samochodami hybyrydowymi w liczącej ponad 2 100 pojazdów flocie aut osobowych. To oznacza, że obecnie Grupa ma największą firmową flotę hybrydową w Polsce.

– W 2019 roku rozwój floty aut hybrydowych oraz optymalizacja transportu i logistyki w ramach Grupy będzie dla nas równie ważna jak w latach poprzednich. Będziemy kupować auta napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi oraz hybrydowymi – mówi Katarzyna Kopaczewska.

Przedsiębiorczość przede wszystkim

Raport niefinansowy Grupy obejmuje szereg inicjatyw, których celem jest wsparcie i rozwój przedsiębiorczości. Największymi inicjatywami Grupy w tej kategorii były:

- konkurs grantowy „Lokalni Herosi”, który zaangażował ponad 400 właścicieli sklepów małopowierzchniowych z 250 miejscowości do zgłaszania projektów na rzecz poprawy życia lokalnych społeczności,

- Akademia Umiejętności Eurocash, w której w 2018 r. wyedukowano ponad 20 tys. właścicieli sklepów i pracowników

- ranking „Równi w Biznesie”, przygotowany wspólnie z Polską Izbą Handlu, w którym ocenie poddano strategie dystrybucyjne i cenowe największych producentów dóbr szybkozbywalnych w Polsce.

Jak podkreśla Kopaczewska projekty te wpisują się w najważniejszy cel Grupy Eurocash, czyli wsparcie właścicieli sklepów detalicznych. Jednym z obszarów wsparcia, rzadko komunikowanym przez Grupę, są również opisane w raporcie tzw. umowy okołobiznesowe dla klientów.

– Korzystając z efektu skali wynegocjowaliśmy dla naszych klientów szereg kontraktów, będących opcjonalnym uzupełnieniem oferty sieci franczyzowych Grupy – wyjaśnia Kopaczewska. I dodaje, że w ramach tej działalności detaliści mogą skorzystać z preferencyjnych warunków na dostawę m.in. energii, usług telekomunikacyjnych, samochodów, oświetlenia czy polis ubezpieczeniowych. - Warunki, które otrzymują są bardzo konkurencyjne, a ich uzyskanie nie byłoby możliwe w przypadku pojedynczych przedsiębiorców – dodaje przedstawicielka zarządu Grupy Eurocash.

Eurocash pozostaje w gronie największych pracodawców w Polsce. W 2018 r. zatrudnienie w Grupie wyniosło 21 404 vs. 17 479 w 2017 r. Znaczący wzrost liczby pracowników wynika z przejęcia przez Grupę sieci Mila.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

Katarzyna Pierzchała 2754 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }