Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Carlsberg kończy inwestycję w Szczecinie

Po zakończeniu rozpoczętej w ubiegłym roku dużej inwestycji w browarze Bosman, Carlsberg zyska możliwości produkowania nowych smaków i wielopaków.

Od początku XXI stulecia Carlsberg zainwestował w swoje trzy browary – w Sierpcu, Brzesku i Szczecinie - łącznie 1,66 mld zł. Najnowsza, rozpoczęta w ubiegłym roku, która zostanie zakończona w ciągu kilku miesięcy to rozbudowa i modernizacja browaru Bosman w Szczecinie. Inwestycja warta ok 92 mln zł dotyczy zarówno samego procesu warzenia, jak i linii opakowaniowej. Po jej ukończeniu browar zatrudni 44 dodatkowe osoby i stanie się centrum produkcyjno-eksportowym międzynarodowych marek grupy.

W przyszłości ze szczecińskiego browaru Carlsberg będzie także wysyłać piwo na rynki azjatyckie.

– Na początek będziemy tam produkować piwo francuskiej marki Kronenbourg 1664 i wysyłać je na rynki azjatyckie – mówi Wojciech Żabiński, wiceprezes Carlsberg Polska. – Po modernizacji będziemy mogli produkować też w Szczecinie, piwa smakowe, mocno chmielowe specjalności i wielopaki – dodaje.

W 2018 r., bardzo korzystnym dla branży piwnej, Carlsberg zwiększył wolumen sprzedaży o 3,4%, a jej wartość o 7,2%. To wprawdzie nieco słabsza dynamika niż na całym rynku (odpowiednio 4,1% oraz 7,7%), ale z większą od średniej przewagą wzrostu wartościowego nad ilościowym. Udział wolumenowy Carlsberga na naszym rynku utrzymał się na poziomie 19,4%. Piwa segmentu premium wzrosły wartościowo o 34%, natomiast bezalkoholowe – o 42%.

Spośród marek producenta największy wzrost zaliczył Žatecký Světlý Ležák, którego sprzedaż zwiększyła się o 220%, czyli ponadtrzykrotnie. O niemal połowę urosła marka Somersby (+46%), której ubiegłoroczna nowość o smaku arbuzowym dobrze przyjęła się na rynku; marka zwiększyła swój udział w rynku o 0,6 pkt proc. Karmi, które w tym roku kontynuuje współpracę reklamową z Penelope Cruz, podskoczyło o 27%, Okocim o 9%, zaś Carlsberg o 8%. Sprzedaż Harnasia spadła o "niewielkie wartości jednocyfrowe", natomiast Kasztelana "o wysoką wartość jednocyfrową", choć jak mówią przedstawiciele Carlsberga, marka ta wciąż ma ponad 80% segmentu piw niepasteryzowanych.

– W 2019 r. będziemy niezmiennie umacniać pozycję rynkową, budując udziały i wartości biznesu. Będziemy kontynuować rozwój oferty piw bezalkoholowych oraz premium, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Liczymy również na stabilne i przewidywalne otoczenie biznesowe, niezmiernie ważne, aby planować działania i inwestycje w dłuższym horyzoncie czasowym – podkreśla Paul Davies, który od 1 stycznia br. jest prezesem Carlsberg Polska.

Z nowości producent wprowadza w tym roku Somersby o smaku mango i limonki, Radler 2% z maliną i borówką amerykańską oraz Radlery 0,0% o smaku jabłka z czereśnią i sycylijskiej pomarańczy z limonką, a także Okocim lager 0,0%.

Oprócz nowych smaków i rozszerzenia oferty piw bezalkoholowych do wybranych sklepów wprowadzona została oferta piw superpremium: Grimbergen, Brooklyn, Kronenburg 1664, Garage – dla konsumentów szukających smaków ze światowych rynków piwa.

Magdalena Weiss 2005 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }