Lavazza ruszyła z kampanią

Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią, zapowiada w tym roku dwie kampanie reklamowe.

Pierwsza pod hasłem "More than Italian" zaczęła się 18 marca i będzie trwała do 28 kwietnia, druga przypadnie na sezon jesienny.

- Polska to dla Lavazzy ważny strategicznie rynek, na którym działamy od wielu już lat - podkreśla Mattia Tipaldi, dyrektor regionalny Lavazzy na Europę Wschodnią. - W ostatnim czasie wykazuje on tendencje do premiumizacji, co wynika z większej wagi jaką polscy konsumenci przywiązują do jakości produktów - dodaje.

Jak wynika z  badania przeprowadzonego przez agencję Maison & Partners wśród polskich konsumentów pijących kawę, 83% z nich deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52% nawet kilka razy w ciągu dnia.  Chociaż 72% respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87%).

Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57%), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8% w roku 2016 do 16% obecnie). Konsumenci preferują kawę mieloną (75%), pijąc ją najczęściej czarną (55%) lub z mlekiem (56%). Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38%) i espresso (32%).

Dla 92% respondentów pijących kawę jej jakość ma duże znaczenie, natomiast 47% uznaje jej włoskie pochodzenie  jako atrybut zapewniający jej wysoką jakość. Lavazza chce skorzystać z trendu premiumizacji i pozytywnego postrzegania kawy z Włoch, aby zwiększyć sprzedaż. Dodatkowo liczy na nowe możliwości w związku ze zmianą dystrybutora na początku tego roku.

- Naszym celem jest stać się marką pierwszego wyboru kawy premium w Polsce. Nowa kampania "More than Italian’ pozwala nam nawiązać do kawowych zwyczajów konsumentów, równocześnie zwiększając świadomość wyróżników Lavazzy w aspekcie różnorodności, jakości i włoskiego charakteru naszej oferty - powiedział Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią. Podkreślił, że Polska należy do największych rynków kawy w Europie i i jest jednym z najszybciej rosnących.  Kategoria kawy mielonej i w ziarnach odpowiada za ok. 60% rynku kawy i rośnie w tempie 3,5% rok do roku. Powołując się na dane Nielsena poinformował, że udział Lavazzy w kategorii kawy mielonej i w ziarnach wynosi ok. 8%.

Lavazza jest we Włoszech liderem na detalicznym rynku kawy z 37% udziałem wartościowym. W 2017 r. osiągnęła obrót w wysokości ponad 2 mld EUR (wzrost o 6% vs 2016 r.), z czego 63% pochodziło spoza Włoch. Jest obecna w ponad 90 krajach na całym świecie.  a 63% dochodów pochodzi z rynków spoza Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie około 4000 osób.

 

 

Barbara Mikusińska 743 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }