Powstała nowa organizacja w interesie konsumentów
Fundacja Forum Konsumentów - 15 marca ruszyła nowa organizacja dedykowana dbaniu o interesy konsumentów.
- Systematyczne monitorowanie i badanie wybranych kategorii produktowych.
- Inicjowanie i sygnalizowanie w debacie publicznej istotnych tematów z punktu widzenia konsumentów.
- Uświadamianie i szerzenie wiedzy na temat praw i możliwości konsumentów.
- Inspirowanie i promowanie właściwych postaw wobec konsumentów - szczególnie w świecie online.
Forum ma być niezależną organizacją z mocnym, aktywnym i obiektywnym głosem konsumentów w debacie publicznej.
- Będziemy prowadzić konstruktywny dialog z decydentami, korporacjami i przedsiębiorcami dbając o dobro konsumentów. Będziemy działać na rzecz grup konsumentów, nie zajmując się jednak indywidualnymi przypadkami łamania praw konsumenckich – usłyszeliśmy od założycieli Forum, którzy deklarują też współpracę z mediami w postaci udostępniania wybranych wyników badań z satysfakcji klientów z wybranych branż oraz z wybranych projektów dedykowanych, bieżące komentarze. Już w połowie kwietnia mają zostać ogłoszone pierwsze wyniki badań satysfakcji konsumentów z trzech wybranych kategorii.
Prezesem Fundacji jest Agnieszka Plencler, psycholog, z doświadczeniem po stronie agencji badawczych i marketingu. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w świecie badań marketingowych. Współpracowała z prof. Rafałem Ohme i prof. dr hab. Dominiką Maison. Jako dyrektor projektu badawczego, później produktu i marketingu współtworzyła sukcesy Grupy PKP w latach 2013-2015 oraz marki LOT w latach 2015- 2016. Od 2018 r. współpracuje z przedsiębiorcami w ramach budowania marek osobistych i przewodzi Forum Konsumentów.
Rada programowa, która będzie systematycznie poszerzana, tworzą obecnie:
- prof. dr hab. Dominika Maison, prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynkowych i Społecznych, założycielka i prezes firmy badawczej Maison&Partners.
- Marcin Celejewski, ekspert w zarządzaniu strategicznym skupiony wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem technologii we wsparciu rozwoju biznesu.
- dr Tomasz Baran, partner merytoryczny w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.