Spomlek inwestuje w nową linię produkcyjną

Do pakowania serów w tzw. "kopertę".

Na razie na rynku w opakowaniu typu koperta pojawi się ser Złoty Radamer.

- Korzystając z tej okazji, jaką jest jubileusz naszej firmy chcemy tym symbolicznym akcentem powrócić do naszych korzeni. To właśnie Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z początkiem lat 90. jako pierwsza w Polsce zaczęła produkować Ser Radamer z charakterystycznymi oczkami, który na stałe wpisał się w portfolio naszych sztandarowych produktów, a jego unikatowy smak i wysoka jakość do dziś zdobywają uznanie konsumentów. Wprowadzenie na rynek Złotego Radamera jest dowodem na to, że stale się rozwijamy, jednocześnie czerpiąc z tego wszystkiego, co udało się nam wypracować wspólnie przez te 110 lat - mówi Edward Bajko, prezes Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Mleczarnia podkreśla, że wybór tego opakowania był podyktowany przede wszystkim upodobaniami współczesnych konsumentów. Zależało jej na znalezieniu takiego rodzaju opakowania, które jak najbardziej odpowiadałby ich potrzebom.
 
W tym celu Spomlek zaprosił do współpracy producentów maszyn pakujących, którzy przedstawili dostępne na świecie rozwiązania, mające funkcje zamykania kopertowego. Wybrane zostały 4 różne opcje takich opakowań, niedostępnych w polskich sklepach, które zostały poddane testowaniu przez grupy konsumentów.

- Wskazali niemal zgodnie na jedno z nich, ale zaproponowali pewne usprawnienia. Wysłuchawszy ich opinii, zaprojektowaliśmy nasze opakowanie tak, aby konsument mógł zamknąć bezpiecznie ser, ale jednocześnie by opakowanie było inne, niż dostępne opakowanie kopertowe. Badani docenili jego łatwość oraz intuicyjność otwierania i zamykania, jak również szczelność, gwarantującą długotrwałą świeżość sera - Emilia Pożarowszczyk, kierownik ds. marketingu i PR w Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

W planach spółdzielni jest zastosowanie opakowania typu koperta również w przypadku serów sprzedawanych pod marką Serenada.
 
- Zainwestowaliśmy w nowoczesną linię produkcyjną do pakowania serów w tzw. "kopertę". Zależy nam bowiem na tym, aby jeszcze w tym roku wszystkie produkty z naszej „serenadowej rodziny” były dostępne właśnie w tej formie opakowania - dodaje Pożarowszczyk.
 
Joanna Hamdan 8704 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }