W 2018 r. Polacy wydali na słodycze ponad 12 mld zł

O 3,5% wzrosła według Nielsena wartościowa sprzedaż słodyczy w ubiegłym roku. Stało się tak pomimo długiego i upalnego lata, które nie sprzyjało spożyciu słodkich przekąsek, zwłaszcza czekoladowych.

Tymczasem konsumenci kupili niemal tyle samo opakowań słodyczy, co w zimnym i deszczowym 2017 r. – 4,2 mld sztuk, tylko o 0,7% mniej niż rok wcześniej. Wzrost wartości sprzedaży przy spadku kupionych opakowań może wskazywać, że kupujący sięgali po opakowania z wyższej półki.

Spośród produktów czekoladowych najlepiej sprzedawały się tabliczki czekoladowe (15,7% całego rynku wartościowo) oraz praliny (15,4%). Trzecie miejsce zajęły batony (9,3%), a tuż za podium znalazły się czekoladowe upominki i figurki (4,5%). Z kolei segment słodycze nieczekoladowych opanowały ciastka (18,6%), za nimi uplasowały się cukierki i lizaki (12,4%), a dalej wafle (7,7%), gumy do żucia (5,8%), gotowe ciasta i croissanty (5,1%), słodycze "na jeden raz" (2,7%), batony zbożowe (1,7%) oraz chałwa i sezamki (1,1%).

Co ciekawe, ponad połowę rynku stanowią słodycze w małych opakowaniach. Największy udział (36,3%) mają te, których waga waha się między 26 g a 50 g. Najmniejsze, o gramaturze do 25 g zajmują 14,6% rynku, podobnie jak słodycze w opakowaniach 100–125 g. W małych opakowaniach najczęściej kupowane są tradycyjne słodycze impulsowe: wafelki, gumy do żucia, batony musli czy figurki. W ostatnim roku widać jednak wzrost znaczenia małych opakowań także w takich kategoriach, jak tabliczki czekoladowe, gotowe ciasta i croissanty, chałwa i sezamki oraz produkty na jeden kęs.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2100 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }